GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na rozpoznanie i badanie podłoża dla drogi ekspresowej S10 Wyrzysk – Bydgoszcz z elementami koncepcji programowej. To drugie postępowanie w tej sprawie. Nie jest istotnie taniej niż za pierwszym razem.
W ramach tego zamówienia wykonane ma być rozpoznanie i badanie podłoża na etapie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej (STEŚ-R Etap II)dla wariantu, dla którego wydana została decyzja środowiskowa. Tę uzyskano w listopadzie ub.r. Uściślony ma być m.in. zakres rzeczowy i finansowy inwestycji, ustalone szczegółowe rozwiązania geometryczne dróg i konstrukcje obiektów inżynierskich.
Wyświetl większą mapę
GDDKiA przygotowała 4,731 mln zł. To za mało. Najtańszy oferent – Mosty Gdańsk – wycenił prace na 7,154 mln zł. Pozostałe oferty to Transprojekt Gdański- 7,995 mln zł, Multiconsult Polska – 11,483 mln zł i Mosty Katowice – 11,677 mln zł.
To niewiele taniej niż w pierwszym przetargu, który został unieważniony. Wówczas najtańsza oferta kosztowała 7,330 mln zł, a najdroższa ponad 12 mln zł.
Droga ekspresowa S10 od Wyrzyska do Bydgoszczy ma mieć ok. 40 km długości. Na trasie mają powstać cztery węzły drogowe: Sadki, Nakło, Ślesin i Kruszyn). Wybudowanych ma być 21 obiektów inżynierskich oraz dwie pary Miejsc Obsługi Podróżnych.
Prace budowlane na tym odcinku planowane są na lata 2026-2028.
Obecnie
trwają przetargi w trybie projektuj i wybuduj na ok. 100 km drogi ekspresowej S10 między Szczecinem i Piłą. W realizacji jest natomiast trasa między Bydgoszczą a Toruniem. Gotowa jest już m.in. obwodnica Wałcza oraz obwodnica Wyrzyska jednak na razie w przekroju jednojezdniowym. W ciągu S10 wybudowana jest także południowa obwodnica Torunia oraz obwodnica Bydgoszczy pomiędzy węzłami Bydgoszcz Błonie i Bydgoszcz Południe, a także Bydgoszcz Zachód – Bydgoszcz Błonie na wspólnym przebiegu z drogą ekspresową S5.