Rynek Infrastruktury
Aneksja Krymu do Rosji spowodowała jednoczesne odcięcie dróg łączących półwysep z pozostałą częścią kontynentu. Dlatego też Rosja już zajęła się problemem transportowych połączeń z nową powstała republiką wchodzącą w skład Federacji Rosyjskiej. Temu właśnie tematowi poświęcone było wczorajsze spotkanie prezydenta Rosji z członkami rządu. - Potrzebujemy zarówno połączenia drogowego, jak i kolejowego - powiedział prezydent Putin, odnosząc się do planów budowy mostu w obszarze Cieśniny Kerczeńskiej, oddzielającej Krym od Rosji. Propozycja Władimira Putina spotkała się z akceptacją rosyjskiego ministra transportu Maksima Sokołowa, który zaznaczył, że rząd już wyraził zgodę na uruchomienie prac nad studium wykonalności inwestycji. Prace nad studium ruszą niebawem, a już do końca tego roku ma być gotowych kilka wariantów inwestycji.
Według rosyjskiego ministra transportu, most nie jest jedyną zakładaną opcją połączenia Krymu z Półwyspem Tamańskim, leżącym po drugiej stronie cieśniny. Rząd rozważa również budowę tunelu pod Cieśniną Kerczeńską. Inwestycja pozwalająca na połączenie Rosji z dopiero co anektowanym Krymem jest ważna nie tylko w kontekście utrzymania relacji gospodarczych Rosji z nowo powstałą republiką, lecz także ze względu na tłumy rosyjskich turystów szturmujących krymskie kurorty w sezonie wakacyjnym. Ministerstwo Transportu juz zapowiedziało, że w tym roku turyści na Krym przypłyną promami.
W przeszłości w rejonie Cieśniny Kerczeńskiej istniał most, który zbudowano w 1944 roku. Obiekt miał nieco ponad 4,5 km długości i 22 m szerokości. Most po kilku miesiącach funkcjonowania został zniszczony przez krę. Sprawa budowy połączenia powróciła na nowo kilka lat temu, a odżyła na początku tego roku, w związku z obraniem prorosyjskiej polityki przez prezydenta Ukrainy Wiktora Janukowycza. Budowa mostu nie powinna być szczególnie skomplikowana, ponieważ cieśnina nie jest głęboka, a w najwęższym punkcie ma około 4 km szerokości. Jak szacuje rosyjskie Ministerstwo Transportu, inwestycja miałaby zostać zrealizowana w ciągu trzech i pół roku i pochłonęłaby 1,5 - 3 mld dolarów.