Poznańska Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na projekt i budowę kolejnego fragmentu drogi ekspresowej S11. Ponad 12-kilometrowy odcinek Przygodzice – Ostrzeszów Północ zrealizuje Mirbud.
Wartość umowy to 549 441 000 zł.
Budowa S11
GDDKiA jednocześnie prowadziła dwa przetargi na budowę S11 Ostrów Wielkopolski – Kępno w Wielkopolsce.
Drugi na fragmencie Ostrzeszów Północ – Kępno Północ zrealizuje Budimex, a umowa została podpisana w czerwcu.
GDDKiA ma nadzieję, że budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej z dwoma pasami w obu kierunkach oraz z pasem awaryjnym i rezerwacją terenu pod rozbudowę do trzech pasów rozpocznie się w ostatnim kwartale przyszłego roku. Przy sprawnym przebiegu całego procesu natomiast zakończenie prac miałoby nastąpić w pierwszej połowie 2029 roku.
Odcinek węzeł Przygodzice – węzeł Ostrzeszów Północ (bez węzła) liczy 12 km. Jego przebieg wyznaczono pomiędzy istniejącą S11 – obwodnicą Ostrowa Wielkopolskiego a drogą wojewódzką nr 444 w rejonie Ostrzeszowa. Droga ominie od wschodu Antonin, przetnie linię kolejową Ostrów Wielkopolski – Kępno oraz istniejącą DK-11 prowadza na zachód od Ostrzeszowa.
Na tym odcinku przewidziano dwa węzły drogowe: Przygodzice i Antonin, a także dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Bledzianów i Kozły. Do wybudowania jest 10 obiektów inżynierskich.
Mirbud ma 39 miesięcy na realizację zadania z wyłączeniem okresów zimowych.
Odcinek drogi ekspresowej S11 Przygodzice – Ostrzeszów o długości 12,6 km to kluczowy fragment infrastruktury w południowej Wielkopolsce. Nowa trasa, poprzez istniejący już odcinek S11, połączy dwa istotne, lokalne ośrodki – Ostrów Wielkopolski i Ostrzeszów – umożliwiając szybki, bezpieczny i komfortowy przejazd z pominięciem zatłoczonych dróg krajowych. W ramach inwestycji powstaną dwa węzły drogowe: Przygodzice, który umożliwi wjazd na drogę samorządową (stary przebieg DK11 utarci status drogi krajowej) oraz dojazd do miejscowości Przygodzice, oraz Antonin, który zapewni sprawne połączenie z drogą krajową nr 25 w kierunku Oleśnicy i Wrocławia.
Rośnie portfel zamówień Mirbudu
Umowa na S11 to druga podpisana dziś umowa przez Mirbud w Wielkopolsce. Poprzednia dotyczyła
rozbudowy S10 i obwodnicy miejscowości Wyrzysk w powiecie pilskim.
- Podpisane dzisiaj umowy sprawiły, że portfel zamówień Mirbudu wzrósł do rekordowej wysokości przekraczając 8,6 mld złotych netto. Dzięki współpracy z GDDKiA jesteśmy postrzegani jako jeden z wiodących generalnych wykonawców dróg ekspresowych i autostrad. Cieszy nas to, że jako firma polska możemy mieć tak duży wkład w rozwój infrastruktury drogowej w kraju – powiedział Jerzy Mirgos, prezes zarządu Mirbudu.
Aktualnie firma realizuje budowy 17 odcinków dróg o standardzie drogi ekspresowej.