Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Ruszy Odcinkowy Pomiar Prędkości na A2 wokół Poznania

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
31-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
31-01-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI/AWSA

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Ruszy Odcinkowy Pomiar Prędkości na A2 wokół Poznania
fot. google Maps
Jeszcze w tym tygodniu – 2 lutego – ruszą pomiary średniej prędkości z jaką poruszają się kierowcy na autostradowej obwodnicy Poznania między węzłami Poznań Komorniki a Poznań Krzesiny. Obecnie dopuszczalną prędkość na tym odcinku przekracza jedna czwarta kierowców.

Celem wprowadzenia nowego systemu jest troska o bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego oraz zapewnienie większej płynności przejazdu. Jak podaje AWSA, analizy wykazują, że autostradowa obwodnica Poznania jest najbardziej obciążonym ruchem odcinkiem Autostrady Wielkopolskiej oraz jednym z najbardziej obciążonych odcinków dróg w Polsce, ze średnim dobowym ruchem pojazdów na poziomie 90 tys. Z pomiarów wykonywanych za pomocą wewnętrznych stacji licznikowych wynika, że nawet jedna czwarta pojazdów osobowych poruszających się między węzłami Poznań Komorniki, a Poznań Krzesiny przekracza na tym odcinku dozwoloną prędkość 120 km/h.

– W obliczu nieuwzględnienia autostradowej obwodnicy Poznania jako jednego z odcinków, o który jest rozbudowywany system CANARD, po uzgodnieniach z GITD, zdecydowaliśmy o samodzielnym sfinansowaniu i instalacji systemu pomiaru. Głęboko wierzymy, że jego funkcjonowanie na koncesyjnym odcinku A2 przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ograniczenia ryzyka wypadków – mówi Sebastian Joachimiak, członek Zarządu spółki Autostrada Wielkopolska.

Zainstalowany system odcinkowego pomiaru prędkości na odcinku A2 między węzłami Poznań Krzesiny a Poznań Komorniki jest integralną częścią systemu CANARD, zarządzanego przez Główny Inspektorat Ruchu Drogowego. System będzie monitorował przestrzeganie przepisów ruchu drogowego oraz skutecznie reagował na przypadki przekroczenia dozwolonej prędkości.
– Z naszych doświadczeń i analiz wynika, że obecność odcinkowych pomiarów prędkości, realnie wpływa na podniesienie stanu bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Następuje zmiana zachowania kierujących pojazdami, uspokojenie ruchu, wyhamowanie prędkości, a w konsekwencji spada liczba niebezpiecznych zdarzeń drogowych – podkreśla dyrektor Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym Weronika Biaduń.

Nowoczesny system wykorzystuje zaawansowane technologie pomiaru prędkości, umożliwiając precyzyjne i skuteczne monitorowanie prędkości pojazdów na danym odcinku autostrady. Rejestracja naruszeń, ich analiza i prowadzenie czynności wyjaśniających w związku ze stwierdzonymi wykroczeniami będzie realizowana przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego.

– Wprowadzenie odcinkowego pomiaru prędkości przyczyni się niewątpliwie do zmniejszenia liczby przekroczeń dozwolonej na tym odcinku prędkości, a tym samym do mniejszej dysproporcji pomiędzy prędkością samochodów jadących najszybciej i najwolniej. Jest to jeden z czynników zwiększających poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego wynikający z mniejszego ryzyka wystąpienia wypadków drogowych oraz mniejszej ciężkości w przypadku zaistnienia wypadku. - dodaje Michał Pabich, inżynier ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Autostrady Wielkopolskiej.

Maksymalna dozwolona prędkość dla pojazdów osobowych na polskich autostradach wynosi na podstawie przepisów ogólnych 140 km/h. Na autostradowej obwodnicy Poznania, między węzłami Poznań Zachód a Poznań Krzesiny obowiązuje ograniczenie do 120 km/h. Pojazdy ciężarowe, o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, nie powinny przekraczać 80 km/h.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Opolskie. Węzeł Brzeg na A4 niedostępny

Drogi i autostrady

Opolskie. Węzeł Brzeg na A4 niedostępny

Redakcja 20 marca 2024

Kraków ma uwagi do rozbudowy A4

Drogi i autostrady

Będzie podwyżka opłat na A4 Katowice – Kraków

Drogi i autostrady

Zielone światło dla poszerzenia A4 Kraków – Tarnów

Drogi i autostrady

Opolskie. MOP-y przy A4 już po rozbudowie

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Opolskie. Węzeł Brzeg na A4 niedostępny

Drogi i autostrady

Opolskie. Węzeł Brzeg na A4 niedostępny

Redakcja 20 marca 2024

Kraków ma uwagi do rozbudowy A4

Drogi i autostrady

Będzie podwyżka opłat na A4 Katowice – Kraków

Drogi i autostrady

Zielone światło dla poszerzenia A4 Kraków – Tarnów

Drogi i autostrady

Opolskie. MOP-y przy A4 już po rozbudowie

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5