GDDKiA uruchamia przetarg na odcinek drogi ekspresowej S1 między Mysłowicami i Bieruniem. To ostatnie postępowanie związane z budową trasy między węzłami Kosztowy i Bielsk-Białą.
Inwestor wysłał już ogłoszenie do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Chodzi o zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S1 o długości 10 km wraz z dwoma węzłami drogowymi: Kosztowy II i Lędziny, dwoma Miejscami Obsługi Podróżnych: Lędziny Wschód (kategorii II) oraz Lędziny Zachód (kategorii III) oraz szesnastoma obiektami inżynierskimi.
Na początku czerwca z kolei ruszył przetarg na niespełna trzykilometrowy odcinek S1 między węzłami Bieruń i Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia. Pierwotnie oba fragmenty miały być realizowane jako jeden odcinek. Przetarg jednak został unieważniony. Pisaliśmy o tym
TUTAJ GDDKiA miała plan, by krótszy odcinek wykonać wcześniej, zlecając jego budowę
w trybie z wolnej ręki. To się jednak nie udało. Niekonkurencyjny tryb został zaskarżony do KIO, a ta
nakazała unieważnić wszczęte postępowanie.
Teraz poszukiwani są wykonawcy dwóch fragmentów oddzielnie. Ogłoszony wcześniej przetarg na krótszy odcinek dotyczy S1 o długości ok. 2,9 km, a także odcinka drogi klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego) o długości ok. 2 km oraz drogi klasy Z (zbiorczej) – pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia (dojazdu do ul. Jagiełły) – o długości ok. 2 km. Zadanie obejmuje także budowę węzła Bieruń oraz pięciu obiektów inżynierskich. Realizacja tej inwestycji umożliwi skomunikowanie nowej drogi ekspresowej S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 44 (DK44).
Przetargi na wszystkie trzy odcinki realizacyjne pomiędzy Mysłowicami a Bielskiem-Białą zostały ogłoszone w IV kwartale 2019 roku. W 2020 roku podpisano umowy na realizację środkowej i południowej części inwestycji, czyli odcinka pomiędzy Oświęcimiem a Dankowicami oraz Dankowicami a Bielskiem-Białą.