Będzie budowana droga ekspresowa S17 na południowy wschód od Zamościa. Ruszyły właśnie przetargi na wybór wykonawców w trybie zaprojektuj i wybuduj. W sumie budowanych będzie ponad 48 drogi ekspresowej.
Drogę S17 od Zamościa do granicy z Ukrainą w Hrebennem podzielono na trzy odcinki realizacyjne. W ślad za tym lubelska GDDKiA ogłosiła trzy postępowania przetargowe.
Pierwszy odcinek obejmuje trasę między węzłami Zamość Wschód – Zamość Południe ( z węzłami na początku i końcu odcinka). To trasa licząca 12,43 km. Drugi fragment jest ograniczony węzłami Zamość Południe oraz Tomaszów Lubelski Północ (bez węzłów). Ta trasa liczy 18,5 km. Trzeci odcinek, na który ogłoszono przetarg, to Tomaszów Lubelski Północ – Hrebenne o długości 17,3 km. Jego początek i koniec wyznaczają obwodnice obu miast.
fot. GDDKiA
Na realizację każdego z odcinków przewidziano 39 miesięcy. Oferty GDDKiA otworzy – odpowiednio dla kolejnych odcinków – 26, 27 i 28 stycznia 2022 r.
Droga planowana jest jako dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. W ramach pierwszego kontraktu powstać mają m.in. węzły Zamość Wschód i Zamość Południe. Na drugim odcinku zaplanowano budowę węzła Tarnawatka oraz obustronnych MOP Krynice. Na trzecim odcinku wykonawca wybuduje węzły Bełżec oraz Lubycza Królewska.
Na trasie pomiędzy Zamościem a Hrebennem w ciągu S17 do tej pory do ruchu oddano jedną jezdnie obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego, druga jest jeszcze w realizacji. W przygotowaniu są odcinki od Zamościa w stronę miejscowości Piaski koło Lublina. Dalej od Lublina w stronę Warszawy kierowcy korzystają już z ekspresówki.