Rynek Infrastruktury
– W 2006 roku tysiące osób protestowało przeciwko próbie odsunięcia tej drogi od Łodzi. Gdy trafiłem do ministerstwa infrastruktury, nie miałem innego wyjścia, jak poprowadzić tę drogę w jej najbardziej optymalnym wariancie, czyli w okolicach Łodzi. Przemawiały za tym wszystkie analizy – opowiadał wicemarszałek Sejmu Cezary Grabarczyk, który jeszcze jako poseł, walczył o teraźniejszy przebieg trasy S8. – Dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do jej powstania – dodał.
– To jest brama dla tego regionu. Jeszcze niedawno były to marzenia, które dziś się realizują – dodał Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. Trasę od Rzgowa do Róży wybudował Budimex za niecałe 850 mln zł, trasę od Róży do Dobronia konsorcjum Dragados – Pol-Aqua, które kontynuuje także budowę od Róży w kierunku Łasku.
Oddane do użytku odcinki mają około 20 m długości i są położone na terenie powiatu pabianickiego i łódzkiego wschodniego. Droga posiada dwie dwupasowe jezdnie, istnieje też możliwość dobudowania w przyszłości trzeciego pasa.
W ciągu roku będzie można przejechać całą drogą S8 od Łodzi do Wrocławia. Już w lipcu oddany zostanie do użytku odcinek od Róży do Łasku, wczesną jesienią od węzła Wieluń w Walichnowym w powiecie wieruszowskim do Sieradza, a na przełomie roku 2014 i 2015 ostatni fragment z Sieradza do Łasku.