Dziesięć ofert otrzymała GDDKiA w przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku Czarna Białostocka – Białystok Północ. Najtańsza ofertę złożył Unibep, najdroższą Budimex.
Propozycja z najniższą ceną jest o 10 mln zł droższa od budżetu jaki na realizację tego odcinka przeznaczył inwestor. Budżet GDDKiA to 337,404 mln zł, natomiast oferta firmy Unibep to 347,795 mln zł.
Pozostali wykonawcy wycenili zadanie w następujący sposób: Polaqua – 249933 mln zł, Stecol Corporation – 351,977 mln zł, Porr – 353,560 mln zł, Mota Engil – 359,221 mln zł, konsorcjum Mirbudu i Kobylarni – 366,821 mln zł, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 380,209 mln zł, Mostostal Warszawa – 397,721 mln zł, Strabag – 406,101 mln zł oraz Budimex – 417,434 mln zł.
To ceny za wybudowanie 13-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej z dwiema jedniami po dwa pasy ruchu i pasem awaryjnym. Technologia wykonania nawierzchni – cementowa lub bitumiczna – zostanie wybrana przez wykonawcę. Droga ma być prowadzona śladem wytyczonym przez istniejącą DK-19. Na istniejącej obwodnicy Wasilkowa dobudowana zostanie druga jezdnia – powstanie po południowej stronie istniejącej drogi. W tym przypadku wiadomo na pewno, że nawierzchnia będzie bitumiczna.
Przyszły wykonawca będzie miał do wykonania 18 obiektów inżynierskich, z tego 14 trzeba wykonać od nowa, a cztery dostosować do drogi dwujezdniowej. Na wykonanie prac przewidziano 39 miesięcy. Obecnie po północnej stronie Białegostoku w realizacji jest odcinek Kuźnica – Sokółka. Niedawno otwarte zostały oferty na odcinek od Sokółki do Czarnej Białostockiej. Przed otwarciem ofert jest jeszcze odcinek Białystok Północ – Dobrzyniewo.
Na węźle Dobrzyniewo planowane odcinki połączą się z realizowanym odcinkiem drogi S19 Krynice – Białystok Zachód. Kolejne odcinki na trasie od węzła Białystok Zachód na południe wymagały uzyskania nowej decyzji środowiskowej. GDDKiA ma już ten dokument dla trasy od węzła Białystok Zachód do miejscowości Deniski (w sumie to 4 odcinki realizacyjne).
Fragment Deniski – Haćki czeka na wydanie ZRID, Haćki – Bielsk Podlaski taką decyzję już uzyskał, a odcinek Bielsk Podlaski – Boćki, Bośki – Malewice i Malewice – Chlebczyn oraz obwodnica Bielska Podlaskiego w ciągu DK-66 także czekają na pozwolenie na rozpoczęcie robót. Łącznie na terenie woj. podlaskiego S19 będzie miała 177 km.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.