Rynek Infrastruktury
Postanowienie sądu nie jest prawomocne. Spółka informowała po złożeniu wniosku, że przyczyny niewypłacalności są efektem zaangażowania w realizację projektów drogowych, a zwłaszcza budowy autostrady A2. Jeden z odcinków Dolnośląskie Surowce Skalne budowały z firmą Bogl a Krysl po tym, jak przejęły plac budowy od chińskiego konsorcjum Covec. Wczoraj na warszawskiej giełdzie akcje DSS traciły wieczorem około 43,5 procent.
Bogl a Krysl informowało w ostatnich dniach, że bankructwo DSS nie będą mieć wpływu na przebieg prac, a inwestycja ma być zakończona w terminie. – To, że nasz konsorcjant ma problemy finansowe nie jest przyjemne, ale nie jest to jedyna taka firma. Czasami zdarza się to w branży drogowej. Cały czas wierzymy, że autostrada będzie przejezdna do pierwszego czerwca – powiedział Rynkowi Infrastruktury Ivo Sochorek, członek zarządu Bogl a Krysl.
Urszula Nelken, rzeczniczka GDDKiA, mówiła, że ogłoszenie upadłości nie powinno mieć wpływu na przebieg budowy odcinka C autostrady A2. – Bogl a Krysl wykazuje ogromną mobilizację i wszystko wskazuje, że autostrada będzie ukończona w terminie, czyli do października tego roku – mówi PAP Nelken.