Partner serwisu
Drogi i autostrady

Salini, po 4 latach, przebiło się przez słowackie góry

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
02-09-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl/ pravda.sk

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Salini, po 4 latach, przebiło się przez słowackie góry
fot. GIK
Pierwsza nitka tunelu Višňové, który w przyszłości ma znajdować się w ciągu słowackiej autostrady D1, przebiła się przez górę, pod którą biegnie. W najbliższych dniach przebita ma zostać również druga nitka przeprawy. Inwestycje wykonuje włoska firma Salini Impregilo, która na tym kontrakcie współpracuje z firmą Dúha.

Opóźniony kontrakt

Umowa na realizację inwestycji została podpisana w czerwcu 2014 roku i przewidywała oddanie infrastruktury w 2019 roku. Jednak już teraz wiadomo, że inwestycja będzie miała ok. rok opóźnienia.

Wyświetl większą mapę

– Opóźnienia na tym kontrakcie wynikają po części z trudnych warunków geologicznych, ale na obecną sytuację składa się również to, że można podważyć zaangażowanie wykonawcy – mówił na łamach portalu „pravda.sk” Ján Ďurišin, dyrektor generalny NDS (słowackiego odpowiednika GDDKiA). Przedstawiciel NDS podkreślił, że na placu budowy brakuje pracowników i sprzętu.

Tunel leży w ciągu autostrady D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala liczącego ok. 14 km. Konsorcjum, na którego czele stoi firma Salini odpowiada za fragment, który zawiera podziemną przeprawę o długości ok. 7,5 km. Wartość kontraktu to ok. 500 mln euro.

Salini w Polsce

Włoska firma Salini Impregilo obecnie realizuje również inwestycje w Polsce. Niestety również są one opóźnione. Mowa tu o odcinku trasy ekspresowej S3 na Dolnym Śląsku. Najbardziej kontrowersyjnym kontraktem tej włoskiej firmy w Polsce był ten, dotyczący części obwodnicy Marek w ciągu S8. Ostatecznie wykonawca został wyrzucony z placu budowy przez inwestora (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).
  
Mimo to Salini ma szansę na podpisanie kolejnych kontraktów z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Obecnie jej oferta ma status najkorzystniejszej w przetargu na budowę S7 Widoma – Kraków w Małopolsce.

Więcej o słowackich inwestycjach drogowych można przeczytać tu:
Słowacja nie otworzy w 2018 roku żadnej drogi szybkiego ruchu
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5