Spośród dziesięciu firm, które złożyły swoje oferty, GDDKiA wybrała konsorcjum Salini Polska, Salini Impregilo oraz Todini Costruzioni. Wartość tej inwestycji to ok. 703,3 mln zł. Prace mają trwać 33 miesiące od dnia podpisania umowy.
GDDKiA wybierało z 10 najkorzystniejszych ofert. Propozycja złożona przez konsorcjum Salini była najtańszą ze wszystkich. Jej koszt to o ponad 20% mniej niż na ten cel przeznaczyła GDDKiA. Salini zbuduje drogę z nawierzchnią betonową, a czas gwarancji jaki zapewniła to 10 lat.
Przy ocenie ofert najważniejszym czynnikiem (90% oceny) była cena, kolejną rzeczą braną pod uwagę był okres gwarancji (10% oceny).
Przedmiotem zamówienia jest odcinek autostrady A1 o długości 20,3 km z węzłami w Rząsawie i Blachowni wraz z włączeniem autostrady A1 do DK-1. Jest to część F budowanej od Pyrzowic do Tuszyna autostrady A1 o całkowitej długości 56,9 km, na tym odcinku powstaną dwa, z czterech planowanych na całości projektu, węzły komunikacyjne.
Więcej informacji znajdziesz w Monitorze, a w nim:
- poznasz wszystkich oferentów i wartość ofert
- sprawdzisz, kiedy powstanie droga
- przeczytasz o zakresie zamówienia
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.