Rynek Infrastruktury
W urzędzie gminy w Mszanie odbyło się łączone posiedzenie Komisji Infrastruktury Rady Gminy Mszana, Komisji Drogownictwa, Transportu, Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego Rady Powiatu w Rybniku oraz Komisji Infrastruktury i Ochrony Środowiska Rady Powiatu Wodzisławskiego. Na spotkaniu zabrakło przedstawiciela katowickiego oddziału GDDKiA.
– Dyrektor Ewa Tomala-Borucka była zaproszona, ale usprawiedliwiła się, że musi być na wcześniej zwołanym posiedzeniu w centrali w Warszawie. Obiecała nam, że na początku września przyjedzie na spotkanie w starostwie w Rybniku – wyjaśniał Romuald Stencel, prowadzący wspólne obrady przewodniczący Komisji Drogownictwa Rady Powiatu Rybnickiego.
Wszyscy uczestnicy spotkania byli zgodni, że region ponosi ogromne szkody i jak najszybciej trzeba przerwać nieprzyjemną sytuację związaną z przedłużającą się budową feralnego mostu autostradowego, który był kością niezgody między GDDKiA a wykonawcą – firmą Alpine Bau. W końcu maja firma zeszła z budowy.
Szef Komisji Infrastruktury Rady Gminy w Mszanie, Andrzej Kaperczak podkreślał, że trzeba naciskać na "wyższe" władze nie tylko w sprawie szybkiego zakończenia budowy mostu, ale też poprawy bezpieczeństwa na ulicach, którymi prowadzi objazd.
– Na skrzyżowaniach brakuje sygnalizacji świetlnej, a wzdłuż długich odcinków nie ma chodników. Drogi przelotowe się zapychają – mówił radny, mieszkający blisko skrzyżowania ulicy Wolności z Wiejską w Gogołowej, gdzie w godzinach szczytu tworzą się długie korki.
Wzmożony ruch kołowy zaczyna doprowadzać mieszkańców do skrajności. Niedawno w Świerklanach odbyła się akcja protestacyjna - mieszkańcy przez kilka godzin przechodzili po pasach, blokując ruch. – Podobną akcją grożą mieszkańcy Turzy Śląskiej w gminie Gorzyce. Chętnie byśmy się do niej przyłączyli, ale jako radni musimy tonować nastroje i szukać innych rozwiązań – mówiła wczoraj Krystyna Smuda, przewodnicząca Komisji Infrastruktury Rady Powiatu Wodzisławskiego.