Partner serwisu
Drogi i autostrady

Stępień: e-myto pozwoli na samofinansowanie inwestycji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

mj

Data publikacji:
11-07-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Stępień: e-myto pozwoli na samofinansowanie inwestycji
Wiceminister infrastruktury Radosław Stepień (fot. Rynek Infrastruktury)
Wiceminister infrastruktury Radosław Stępień wyjaśnił, w czasie konferencji poświęconej konsekwencjom wprowadzenia systemu ViaTOLL , jakie racje stały za wprowadzeniem systemu ViaTOLL. Głównym powodem była potrzeba usprawnienia zarządzania opłatami za użytkowanie dróg.

- Użytkownik powinien płacić za to co użytkuje w stopniu w jakim jest  to przezeń użytkowane – uważa Stępień. – W roku 2009 odeszliśmy od modelu budżetowego, po to aby wdrożyć system pozwalający na długookresowe planowanie inwestycji infrastrukturalnych, tłumaczył wiceminister w czasie konferencji.

 

Stępień podkreślił, że był to główny powód zastąpienia systemu winietowego e-mytem.  – Przychody z e-myta mają wynieść około 14,5 miliarda złotych w pierwszych latach użytkowania. Na podstawie tych przychodów generujemy dług, z którego pokrywane będą inwestycje drogowe. System będzie mógł się samofinansować – powiedział Stępień, dodając, że nie było to możliwe przy systemie winietowym. – Nareszcie mamy pierwszy i kompletny system zarządzania opłatami drogowymi – powiedział wiceminister, zaznaczając, że Gospodarka transportowa jest całością i bez efektywnego narzędzia do poboru opłat za użytkowanie dróg nie byłaby ona kompletna.

 

Lech Witecki, pełniący obowiązki Dyrektora Generalnego Dróg Krajowych i Autostrad, podkreślił natomiast, że wpływy z budżetu z systemu ViaTOLL nie mogą być traktowane jako jedyne źródło finansowania inwestycji drogowych. – 2 miliardy złotych rocznie to  szacowane wpływy z e-myta. Nie są one wystarczające. System należy traktować jako istotne uzupełnienie systemu – powiedział Witecki   

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5