Partner serwisu
Drogi i autostrady

System e-myta będzie się rozwijać

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

ew

Data publikacji:
02-03-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
System e-myta będzie się rozwijać
Marek Cywiński (fot. Rynek Infrastruktury)
Jest szansa, że wkrótce będzie można wjechać na autostradę, nie przejeżdżając przez szlaban. – Na autostradach, które są zarządzanie przez GDDKiA, tego typu rozwiązanie będzie dostępne dla kierowców od 1 czerwca – zapowiadał Marek Cywiński, dyrektor zarządzający Kapsch Telematic Services, podczas debaty o e-mycie zorganizowanej przez Krajową Izbę Gospodarczą.

Mowa o obecnym odcinku autostrady A2 Stryków-Konin oraz o autostradzie A4, gdzie od 1 czerwca rozpocznie się pobór opłat na odcinku Gliwice-Wrocław. Cywiński wyjaśnił, że ci kierowcy, którzy będą chcieli skorzystać z udogodnienia w postaci płynnego wjazdu na autostradę, będą mogli nabyć takie same urządzenia pokładowe, jakie obecnie posiadają kierowcy samochodów ciężarowych. – Będą mogli wobec tego korzystać z tych dobrodziejstw, czyli przejazdu praktycznie bez zatrzymania. Na pewno czas przejazdu przez bramkę będzie niemal niezauważalny – zapewniał Cywiński.


Dyrektor zarządzający Kapsch Telematic Services wyraził nadzieję na unifikację systemu poboru opłat w Polsce. – Mamy ogólnopolski system poboru opłat, którym zarządza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a my jesteśmy operatorem. Wiemy również, że przymierzają się do tego koncesjonariusze – mówił Cywiński.


Wraz z rozwojem sieci dróg nastąpi jednocześnie rozwój systemu elektronicznego. 1 lipca planowane jest objęcie e-mytem 340 km dróg, głównie krajowych. Do połowy przyszłego roku do systemu dołączą ponad 2 tys. km dodatkowych dróg. – System będzie się rozbudowywał. Kapsch podpisując umowę, podpisał ją nie na budowę pierwszego etapu obejmującego 1,6 tys. km, ale na budowę, rozbudowę ogólnopolskiego systemu poboru opłat, który docelowo obejmie kilka tysięcy kilometrów dróg – wyjaśniał dyrektor Kapsch.


W trakcie wprowadzania usług płatnych na miejsce bezpłatnych, co nastąpiło w związku z rozpoczęciem poboru opłat za przejazd drogami, kierowcy szukali alternatywnych rozwiązań, które pozostałyby bezpłatne. Według Cywińskiego, w początkowym okresie funkcjonowania elektronicznego systemu poboru opłat, z płatnych dróg uciekało 30-40 procent pojazdów. – Nie było to dla nas zdziwieniem, ponieważ podobne doświadczenia miały kraje, które były objęte takim systemem – stwierdził Cywiński.


– W dość szybkim tempie ten ruch na drogi wrócił. Wrócili zwłaszcza przewoźnicy profesjonalni posiadający duże floty. Zauważyli jedną rzecz, że próba jazdy drogą alternatywną powoduje, że jedzie się znacznie dłużej, spala się znacznie więcej paliwa. Ta oszczędność jest pozorna. W konsekwencji duzi przewoźnicy wrócili dość szybko – zakończył.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5