Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Szczecin. Wielu chętnych zaprojektować nowy most i kładkę nad Odrą

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
19-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
19-02-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

Miasto prowadzi przetarg na zaprojektowanie nowego mostu nad Odrą. Przeprawa ma zapewnić dojazd na Kępę Parnicką i Wyspę Zieloną. W planach jest także budowa kładki pieszo-rowerowej. Obiekty planowane są do budowy w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego we współpracy z deweloperami.

Miasto Szczecin prowadzi poszukiwania projektanta w celu wykonania dokumentacji projektowo- kosztorysowej dla budowy mostu nad Odrą Zachodnią wraz z układem drogowym. Zadanie podzielono na kilka etapów realizacyjnych. Dla każdego z nich wykonawca musi opracować wielobranżową dokumentację projektową i pozyskać wszelkie uzgodnienia, opinie, decyzje, pozwolenia i zatwierdzenia. Firma uzyskać będzie musiała także decyzję zezwalającą na realizację inwestycji drogowej oraz pozwolenia na budowę.

Zamawiający przygotował budżet w wysokości 10 mln zł brutto. Do udziału w postępowaniu zgłosiło się 12 firm. Wszystkie zmieściły się w kosztorysie miasta. Najtańszą ofertę złożyło Multiconsult Polska w kwocie 2,99 mln zł. Najdroższa oferta wynosi natomiast 8,8 mln zł i pochodzi od firmy Schuessler-Plan Inżynierzy. Wybór firmy projektowej nastąpi po analizie ceny (60 proc.) oraz doświadczenia projektanta branży inżynieryjnej mostowej (40 proc.). Na opracowanie dokumentacji przewidziano 24 miesiące.

Planowana inwestycja zakłada przebieg drogi stanowiącej połączenie ulicy Heyki poprzez Wyspę Zieloną, nowy most przez Odrę oraz ulicę Zapadłą do skrzyżowania z ulicą Kolumba. Zgodnie z założeniami do miejscowego planu zagospodarowania terenu planowane połączenie ma być ulicą klasy „L” o dwóch pasach ruchu, z obustronnymi chodnikami i ścieżką rowerową. Na odcinku pomiędzy ulicami Maklerską i Składową przewiduje się wykonanie poszerzenia pasa drogowego na potrzeby wykonania przestrzeni publicznej. Założono prędkość projektową na poziomie 40 km/h.

W celu skomunikowania Wyspy Zielonej z układem komunikacyjnym miasta zakłada się wykonanie nowego mostu przez rzekę Odrę (zachodnią) na wysokości ulicy Zapadłej. Obiekt powinien spełniać wymagania IV klasy żeglownej, co oznacza zapewnienie prześwitu pod mostem od 5,25 m do 7 metrów. Szerokość nurtu w tym miejscu wynosi ok. 125m. Zakłada się wykonanie obiektu trzyprzęsłowego posadowionego na podporach zlokalizowanych w nurcie rzeki. Planowany obiekt ma mieć długość 147,5 metra. Dokładne szczegóły dotyczące konstrukcji obiektu zostaną opracowane w ramach dokumentacji projektowej. Wiadomo natomiast, że odcinek drogowy na moście ma zostać zaprojektowany w przekroju dwupasmowym z jezdnią o szerokości 6,5m z obustronnym poszerzeniem uwzględniającym lokalizację wpustów (2x0,5m), obustronnymi chodnikami o szerokości 2,5m oraz ścieżką rowerową o szerokości 2,5m.

Kolejnym elementem, który zostanie zaprojektowany, jest kładka pieszo-rowerowa na wysokości dworca głównego – pomiędzy Kępą Parnicką a zachodnim brzegiem Odry. Obiekt ten będzie miał funkcję uzupełniającą dla podstawowego układu komunikacyjnego wysp. Także w tym przypadku projektanci będą musieli dla obiektu zapewnić IV klasę żeglowności. Kładka przebiegałby w śladzie przedwojennego Mostu Dworcowego. Z uwagi na charakter konstrukcji i rodzaj prowadzonego ruchu, będzie można wykonać ją jako obiekt jednoprzęsłowy nad każdym z przecinanych nurtów rzeki. W całości z uwagi na przekroczenie dodatkowo ulicy Kolumba obiekt miałby długość 191,3m.

Zamówienie zawiera także prawo opcji, które polega na pełnieniu nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych wykonywanych w oparciu o dokumentację projektową dla każdego etapu oddzielnie.

Nowy most ma usprawnić komunikację Międzyodrza, gdzie powstają nowe osiedla, z lewobrzeżną częścią miasta. Nowe obiekty mają powstać we współpracy z deweloperami, którzy budują osiedla mieszkaniowe na wyspach.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Drugi odcinek S12 ma wybranego wykonawcę

Drogi i autostrady

Zachodniopomorskie. Most na Redze idzie do przebudowy

Drogi i autostrady

Wejherowo z drogimi ofertami na projekt węzła drogowego Nanice

Drogi i autostrady

KIO: Należy odrzucić ofertę Kolin na S19 z tunelem

Drogi i autostrady

Kto zaprojektuje remont mostu na Bugu? Trzeci przetarg

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Drugi odcinek S12 ma wybranego wykonawcę

Drogi i autostrady

Zachodniopomorskie. Most na Redze idzie do przebudowy

Drogi i autostrady

Wejherowo z drogimi ofertami na projekt węzła drogowego Nanice

Drogi i autostrady

KIO: Należy odrzucić ofertę Kolin na S19 z tunelem

Drogi i autostrady

Kto zaprojektuje remont mostu na Bugu? Trzeci przetarg

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5