Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Ta droga połączy Port Gdynia z Drogą Czerwoną. Rusza projektowanie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Autor:

ep.

Data publikacji:
26-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
26-01-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Ta droga połączy Port Gdynia z Drogą Czerwoną. Rusza projektowanie
fot. Port Gdynia
Firma Highway wykona dokumentację projektową dla połączenia drogowego między Drogą Czerwoną a Portem Zewnętrznym w Gdyni. Umowa już podpisana, a prace mają trwać ok. 24 miesiące.

Obecnie wschodnie terminale w Porcie Gdynia z siecią dróg krajowych połączone są przez ulicę Polską, Janka Wiśniewskiego oraz Estakadę Kwiatkowskiego. Przepustowość układu drogowego wyczerpuje się, a ponadto wyeksploatowana trasa jest w złym stanie technicznym. Docelowo komunikację do portu ma przejąć tzw. Droga Czerwona, która połączy port z drogą ekspresową S6.

Nowa trasa będzie się zaczynać w rejonie dawnej Stoczni Nauta, w pobliżu północno-zachodniego narożnika Basenu II Portu Gdynia. Dalej poprowadzona zostanie rozbudowaną ulicą Polską (Nową Polską), bezkolizyjnym węzłem Ofiar Grudnia’70 i rozbudowaną ulicą Janka Wiśniewskiego. Na dalszym odcinku droga poprowadzi przez rozbudowany bezkolizyjny węzeł Janka Wiśniewskiego – Estakadę Kwiatkowskiego i nowym odcinkiem pomiędzy estakadą Kwiatkowskiego a bezkolizyjnym węzłem Morska – Obwodnica Trójmiasta, poprzez również bezkolizyjny węzeł Dolina Logistyczna. Droga Czerwona powstanie w przekroju dwujezdniowym.

fot. Port Gdynia
Za realizację odcinka pomiędzy Portem Zewnętrznym a rondem Karlskrona będzie odpowiadać zarząd gdyńskiego portu, a za pozostałe odcinki GDDKiA, która prowadzi już prace projektowe. Pod koniec października 2022 r. opracowanie projektu drogowa dyrekcja zleciła firmie Mosty Katowice.

Nowe połączenie drogowe do portu ma umożliwić dalszy rozwój gdyńskiego portu z jednoczesnym ograniczeniem wpływu transportu związanego z działalnością portową na życie w mieście.
To ważne także w kontekście planów rozwojowych portu związanych z budową Portu Zewnętrznego. Ta inwestycja realizowana w PPP, ma znacząco zwiększyć zdolności przeładunku kontenerów – aż do 2,5 mln TEU w skali roku (to wielkość porównywalna z obecną przepustowością gdańskiego Baltic Hub).
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5