Partner serwisu
Drogi i autostrady

„Tak dla S14” walczy o węzły na Zachodniej Obwodnicy Łodzi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
30-06-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfarstruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
„Tak dla S14” walczy o węzły na Zachodniej Obwodnicy Łodzi
fot. GDDKiA
– S14 łączy autostradę A2 z S8 i biegnie przez obszar zurbanizowany, na którym znajdują się tereny inwestycyjne. Ten obszar od wielu lat cierpi z uwagi na duże natężenie ruchu ciężkiego – mówił podczas konferencji prasowej Witold Stępień marszałek województwa łódzkiego. Dziś oficjalnie ogłoszony został przetarg na optymalizację projektu i budowę Zachodniej Obwodnicy Łodzi. Trasa ma jednak powstać bez węzłów, które według stowarzyszenia i mieszkańców są niezbędne.

Po unieważnieniu przetargu na Zachodnią Obwodnicę Łodzi w ciągu drogi ekspresowej S14 ogłoszono drugie postępowanie. Jak jednak podają przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa – trasa zostanie zoptymalizowana. To w rzeczywistości oznacza, że zostanie ona wybudowana bez części węzłów.

– S14 w tym miejscu ma być obwodnicą, a nie, tak jak wcześniej ją zaprojektowano, drogą miejską. Chcemy wybudować ją jako drogę zbierającą tranzyt – tłumaczy decyzję wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.

Innego zdanie są jednak władze Łodzi i miejscowości po zachodniej stronie miasta oraz sami mieszkańcy aglomeracji. Tłumaczą, że droga ma charakter specyficzny. Nie powinna ona jedynie przeprowadzać tranzytu z jednego swojego końca na drugi, ale także pozwolić na lepszą komunikację w regionie. – Jeśli wybudujemy S14 okrojoną z węzłów to tak naprawdę będzie to małoznaczący odcinek. Jeśli ma ona mieć charakter strategiczny to węzły są konieczne – mówią przedstawiciele stowarzyszenia „Tak dla S14”.

Do organizacji należą włodarze takich miasta jak Konstantynów Łódzki czy Aleksandrów Łódzki. Ma ona także poparcie marszałka województwa Łódzkiego, Witolda Stępnia, oraz miasta Łodzi. Jak twierdzą przedstawiciele „Tak dla S14” – transport bez tej drogi jest przede wszystkim bardziej czasochłonny, a co za tym idzie, droższy.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5