Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Transport drewna niszczy łotewskie drogi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
04-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
29-04-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Saltiksmes Ministrija

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Transport drewna niszczy łotewskie drogi
fot. Saltiksmes Ministrija
Łotwa ma problem ze stanem dróg w związku z transportem ciężkiego drewna. Przewoźnicy regularnie przekraczają dopuszczalne obciążenia na drogach. Walcząc z kryzysem, wszystkie strony zgodziły się doprowadzić do samoregulacji.

W łotewskim Ministerstwie Transportu odbyło się spotkanie dotyczące wpływu ciężkiego transportu drewna na drogi krajowe i gminne. W rozmowie wzięli udział: minister transportu Atis Švinka, doradca ministra rolnictwa ds. samorządu lokalnego i zastępca przewodniczącego okręgu Talsi Dainis Karols, wiceprezes Łotewskiej Federacji Przemysłu Drzewnego Andis Araks, dyrektor „Latvijas Valsts meži” odpowiedzialna za grunty i infrastrukturę Kristīne Ansone oraz prezes zarządu „Latvijas Valsts ceļi” Mārtiņš Lazdovskis.

Krytyczny stan łotewskich dróg

Minister transportu wskazał potrzebę osiągnięcia przez branżę przewozową samodyscypliny, ponieważ jej obecna postawa prowadzi do regularnego pogarszania się stanu dróg na Łotwie.

– Drogi są remontowane przy użyciu środków budżetowych państwa i samorządu lokalnego, ale w wielu miejscach są systematycznie niszczone przez pojazdy, których masa przekracza dopuszczalne obciążenie dla danego odcinka drogi. Taka praktyka jest nieuczciwa i przyspiesza zużycie nawierzchni oraz generuje dodatkowe koszty utrzymania dróg – wskazywał.

Zwrócił ponadto uwagę, że problem stał się znacznie szerszy i dotyczy również dróg gminnych. Wiele samorządów zwróciło się do resortu, skarżąc się na uszkodzenia dróg.
Jednym z najbardziej wyrazistych przykładów jest most Salacgrīva, którego stan znacznie się pogarsza ze względu na intensywność ciężkiego transportu towarowego.

Będzie samoregulacja?

Łotewskie Lasy Państwowe (LVM) podkreśliły natomiast, że uczciwa konkurencja leży w interesie spółki, co sprawiło, że wdrożono już w umowach z przewoźnikami mechanizmy mające zapewnić przestrzeganie ograniczeń wagowych.

Kristīne Ansone wykazała ponadto chęć pracy nad rozwiązaniami promującymi równe warunki dla wszystkich uczestników ruchu.

Ostatecznie, wszystkie strony zgodziły się kontynuować prace nad konkretnymi rozwiązaniami, mającymi na celu ograniczenie uszkodzeń dróg i poprawę efektywności kontroli.

Resort zaapelował do branży o aktywną współpracę, ostrzegając, że w przeciwnym razie konieczne będzie zastosowanie ostrzejszych środków i udoskonalenie polityki kar.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rosnące koszty i „zielona rewolucja” to największe wyzwania logistyki na rok 2025

Intermodal i logistyka

Rosnące koszty i „zielona rewolucja” to największe wyzwania logistyki na rok 2025

Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie 01 stycznia 2025

Jak skutecznie chronić transport ładunków przed ryzykiem kradzieży i pożaru?

Intermodal i logistyka

Czy 2025 będzie kolejnym rokiem walki o przetrwanie dla sektora TSL?

Intermodal i logistyka

Coraz trudniej o porozumienie ws. Rail Baltiki

Intermodal i logistyka

Coraz trudniej o porozumienie ws. Rail Baltiki

wlados wlados 29 stycznia 2014

Rail Baltica a koleje pasażerskie w północno-wschodniej Polsce

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Rosnące koszty i „zielona rewolucja” to największe wyzwania logistyki na rok 2025

Intermodal i logistyka

Rosnące koszty i „zielona rewolucja” to największe wyzwania logistyki na rok 2025

Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie 01 stycznia 2025

Jak skutecznie chronić transport ładunków przed ryzykiem kradzieży i pożaru?

Intermodal i logistyka

Czy 2025 będzie kolejnym rokiem walki o przetrwanie dla sektora TSL?

Intermodal i logistyka

Coraz trudniej o porozumienie ws. Rail Baltiki

Intermodal i logistyka

Coraz trudniej o porozumienie ws. Rail Baltiki

wlados wlados 29 stycznia 2014

Rail Baltica a koleje pasażerskie w północno-wschodniej Polsce

Intermodal i logistyka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5