Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Trzeba poprawić przepustowość zakopianki za Nowym Targiem. Kolejny przetarg

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
Schuettfllix

Autor:

ep.

Data publikacji:
31-08-2023
Ostatnia modyfikacja:
31-08-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
fot. google Maps
Drugi raz GDDKiA próbuje wybrać projektanta, który opracuje koncepcję poprawy przepustowości drogi krajowej nr 47, czyli tzw. zakopianki między Nowym Targiem a Szaflarami. To krótki odcinek, ale mocno obciążony ruchem.

W tej sprawie rusza już drugi przetarg. Pierwszy został unieważniony. Zamawiający był gotów wydać na opracowania 2,293 mln zł, a tańsza z dwóch ofert opiewała na 3,582 mln zł.

Zadaniem poszukiwanego projektanta będzie zaproponowanie rozwiązań poprawiających przepustowość w obecnym śladzie drogi. Tam, gdzie będzie to możliwe, mają być zaprojektowane dodatkowe pasy ruchu. Ponadto przebudowane zostaną skrzyżowania, przebudowane zjazdy i wybudowany ok. 1,2 km chodnika. (Cały odcinek przeznaczony do przebudowy to 7 km).

Droga z Nowego Targu do Szaflar a dalej do Zakopanego jest mocno obciążona ruchem, który między 2015 a 2021 rokiem zwiększył się o 45 proc. do ponad 22 tys. pojazdów na dobę. Co gorsza, w tym samym czasie jeszcze bardziej zwiększył się ruch samochodów ciężarowych – aż o 73 proc. Obecnie szacunki inwestora wskazują, że drogą każdego dnia przejeżdża nawet 2,3 tys. ciężkich pojazdów na dobę.   

Najgorsza sytuacja jest w okresach wzmożonego ruchu turystycznego, a sytuacja nie poprawi się po oddaniu do ruchu – w 2024 r. – DK-47 z Rdzawki do Nowego Targu w przekroju dwujezdniowym. Wówczas cała trasa między Krakowem a Nowym Targiem będzie dwujezdniowa, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.

Obecnie trwają także prace związane z opracowaniem dokumentacji projektowej dla odcinka DK-47 z Szaflar do Zakopanego. - Przewidujemy, że całość prac związanych z przygotowaniem przebudowy obu odcinków potrwa do 2028 roku. Po tym terminie będzie możliwe rozpoczęcie prac budowlanych – podaje GDDKiA.
Oferty w ogłoszonym przetargu będą przyjmowane do 3 października.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
Schuettfllix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zielona Góra z drugim podejściem na Trasę Aglomeracyjną. Zabrakło 660 tys. zł

Drogi i autostrady

Zielona Góra z drugim podejściem na Trasę Aglomeracyjną. Zabrakło 660 tys. zł

Przemysław Farsewicz 16 listopada 2023

Wykonawca drogi wojewódzkiej za ponad 250 mln zł wybrany

Drogi i autostrady

Lubliniec z drugim podejściem na projekt tunelu pod torami

Drogi i autostrady

Lubliniec z drugim podejściem na projekt tunelu pod torami

Przemysław Farsewicz 14 listopada 2023

Łódź. Trakcja ma rozbudowywać drogi w pobliżu S14

Drogi i autostrady

Łódź. Trakcja ma rozbudowywać drogi w pobliżu S14

Elżbieta Pałys 06 listopada 2023

Zobacz również:

Zielona Góra z drugim podejściem na Trasę Aglomeracyjną. Zabrakło 660 tys. zł

Drogi i autostrady

Zielona Góra z drugim podejściem na Trasę Aglomeracyjną. Zabrakło 660 tys. zł

Przemysław Farsewicz 16 listopada 2023

Wykonawca drogi wojewódzkiej za ponad 250 mln zł wybrany

Drogi i autostrady

Lubliniec z drugim podejściem na projekt tunelu pod torami

Drogi i autostrady

Lubliniec z drugim podejściem na projekt tunelu pod torami

Przemysław Farsewicz 14 listopada 2023

Łódź. Trakcja ma rozbudowywać drogi w pobliżu S14

Drogi i autostrady

Łódź. Trakcja ma rozbudowywać drogi w pobliżu S14

Elżbieta Pałys 06 listopada 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5