Partner serwisu
Drogi i autostrady

Trzy warianty obwodnicy Piwnicznej Zdroju. Można opiniować

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
15-06-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. GDDKiA/RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Trzy warianty obwodnicy Piwnicznej Zdroju. Można opiniować
fot. Google Maps
Trwają prace nad dokumentacją projektową dla obwodnicy Piwnicznej Zdroju. Projektanci przygotowali trzy warianty przyszłej trasy. Od poniedziałku 15 czerwca będzie można składać swoje uwagi.

Konsultacje potrwają do 5 lipca.

Obwodnica Piwnicznej Zdroju będzie poprowadzona drogą krajową nr 87. Na etapie obecnych prac do ceny mieszkańców przedstawione zostały trzy warianty jej przebiegu. Mają od 2 do 1,5 km długości.



Wyświetl większą mapę

Wariant 1 przebiega po wschodniej stronie miejscowości i rozpoczyna się na istniejącej DK-87 od ronda w rejonie cmentarza. Następnie przechodzi wiaduktem nad linią kolejową oraz nad drogą w kierunku centrum Piwnicznej. Dalej przebiega łukiem między linią kolejową i rzeką Poprad. W rejonie stacji PKP przechodzi w estakadę, biegnącą nad: rzeką Poprad, kładką i równolegle nad ul. Kościuszki, dalej przechodzi bezpośrednio w tunel pod górą Mały Kicarz. Po stronie południowej wariant 1 włącza się do istniejącego przebiegu DK-87. W tym miejscu zaprojektowano węzeł zapewniający relacje skrętne: z centrum Piwnicznej do Mniszka oraz relację odwrotną z Mniszka w kierunku centrum Piwnicznej.

Wariant 2 przebiega po wschodniej stronie miejscowości i rozpoczyna się na istniejącej DK-87 od ronda, w rejonie cmentarza, a następnie przechodzi wiaduktem nad linią kolejową oraz drogą w kierunku centrum miasta, po czym przebiega między linią kolejową i rzeką Poprad. W rejonie stacji PKP przechodzi nad drogą prowadzącą do kładki pieszej. Biegnąc łukiem dalej, pomiędzy linią kolejową i rzeką Poprad, przechodzi w obiekt inżynierski nad rzeką i ul. Kościuszki. Następnie obiekt przechodzi w drogę prowadzącą łukiem, w rozkopie, ponad Sanatorium Uzdrowiskowym „Limba”, gdzie włącza się do istniejącego przebiegu DK-87. W tym miejscu zaprojektowano węzeł zapewniający skręt z centrum Piwnicznej do Mniszka oraz z Mniszka w kierunku centrum Piwnicznej.

Wariant 3 przebiega po zachodniej stronie miasta i rozpoczyna się na istniejącej DK-87, od ronda w rejonie cmentarza. Następnie wznosi się obiektem mostowym, przechodzącym w rozkop, łukiem prowadzącym w kierunku południowym. Po wyjściu z rozkopu przechodzi obiektem nad doliną, następnie bezpośrednio w tunelu pod górą Węgielnik, o długości ok. 470 m, prowadząc do wylotu po południowej stronie zbocza. W tym miejscu tunel przechodzi w estakadę nad ul. Daszyńskiego, linią kolejową i rzeką Poprad, która prowadzi obwodnicę do poziomu terenu, po zachodniej stronie szkoły. Dalej łukiem obwodnica włącza się do istniejącego układu drogowego, poprzez rondo.

Etap prac projektowych wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach ma się zakończyć w kwietniu 2022 roku.

W ramach konsultacji można przesłać swoje uwagi za pomoc ankiety dostępnej m.in. w urzędzie miasta. Zaplanowano także – przy zachowaniu środków ostrożności – spotkania z projektantami.


Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Duże zainteresowanie projektowaniem obwodnicy Tarnowa

Drogi i autostrady

Duże zainteresowanie projektowaniem obwodnicy Tarnowa

Elżbieta Pałys 02 marca 2023

Jak poprawić ostatni fragment drogi do Zakopanego?

Drogi i autostrady

Powstanie nowy układ drogowy na granicy Suchego Lasu i Poznania

Drogi i autostrady

Kto najwięcej projektuje dla GDDKiA

Drogi i autostrady

Kto najwięcej projektuje dla GDDKiA

Elżbieta Pałys 18 lutego 2021

Bliżej dwujezdniowej drogi siódemki do granicy w Chyżnem

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Duże zainteresowanie projektowaniem obwodnicy Tarnowa

Drogi i autostrady

Duże zainteresowanie projektowaniem obwodnicy Tarnowa

Elżbieta Pałys 02 marca 2023

Jak poprawić ostatni fragment drogi do Zakopanego?

Drogi i autostrady

Powstanie nowy układ drogowy na granicy Suchego Lasu i Poznania

Drogi i autostrady

Kto najwięcej projektuje dla GDDKiA

Drogi i autostrady

Kto najwięcej projektuje dla GDDKiA

Elżbieta Pałys 18 lutego 2021

Bliżej dwujezdniowej drogi siódemki do granicy w Chyżnem

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5