Rynek Infrastruktury
2 kwietnia podpisano umowę z wykonawcą. Została nim firma Eurovia Polska. Wartość umowy to przeszło 13 mln zł. Prace planowo mają zakończyć się do końca roku. Inwestycja znajduje się w południowo wschodniej części miasta w pobliżu ekonomicznej podstrefy tyskiej na granicy z miejscowością Bieruń. Budowa łącznika przyczyni się do odciążenia strefy, a tym samym uzyskamy alternatywne połączenie ze strefa z pominięciem węzła Beskidzka – Oświęcimska.
W ramach zadania zostanie wybudowany łącznik o długości niespełna 830 m oraz dwie drogi dojazdowe (700 m i 600 m). Szerokość jezdni wyniesie 7 m. Po wschodniej stronie drogi powstanie chodnik (szerokość 1,5 m) oraz ścieżka rowerowa (szerokość 3 m). W dwóch miejscach tj. na wjeździe z ul. Oświęcimskiej oraz na wjeździe z ul Serdecznej, usytuowane zostaną ekrany akustyczne. Ich panele pochłaniające wykonane będą z elementów typu "zielona ściana" i zostaną częściowo pokryte roślinnością.
Z ostatnio zakończonych robót do ważniejszych należy przebudowa sieci ciepłowniczej. Prace prowadzone były na odcinku o długości 250m. Dawna część nadziemna ciepłociągu została poprowadzona pod drogą. Do budowy użyto rur bezszwowych. Ma to zminimalizować to straty ciepła oraz występowanie usterek. W miejscach zespawania rury, czyli na tak zwanych szwach, często zdarzają się rozszczepiania materiału. Jest to jeden z głównych powodów awarii ciepłociągów. Zastosowana technologia eliminuje ten problem.
Wykonano już nasypy wszystkich trzech dróg oraz wyłożono dolną warstwę podbudowy. Następnie będą układane kolejne warstwy konstrukcyjne nawierzchni. Odcinek ul. Serdecznej w rejonie firmy Maflow i Lear zostanie oddany jako pierwszy, żeby usprawnić komunikacje w rejonie zakładów produkcyjnych. Ma się to odbyć jeszcze we wrześniu.
Wjazd na łącznik od strony ulicy Serdecznej wymaga budowy nowego przejazdu kolejowego. W połowie sierpnia przeprowadzono demontaż torowiska. Obecnie tworzony jest nasyp nad ul. Przejazdową. Te prace wymagały zapewnienia dojazdu do schroniska, okolicznych działek i pól. Aktualnie jadąc od strony ul. Przejazdowej kierowcy wjeżdżają na łącznik i poprzez dwie drogi dojazdowe, na których wyłożono tłuczeń, mogą dotrzeć w rejon schroniska.
Zakończyła się też budowa innego znaczącego obiektu jakim jest most nad Potokiem Tyskim. Przeszedł on test obciążenia. Pozwoliło to na betonowanie fundamentów, a następnie na montaż konstrukcji. Do wykonania pozostały prace nawierzchniowe.