Partner serwisu
Drogi i autostrady

Tysiąc autobusów na wodór do 2030 r. Jest rządowa strategia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
04-11-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Tysiąc autobusów na wodór do 2030 r. Jest rządowa strategia
fot. Pixabay
Do 2030 roku mamy mieć 800-1000 nowych autobusów wodorowych, wśród których będą pojazdy wyprodukowane w Polsce. To jeden z celów "Polskiej strategii wodorowej do roku 2030 z perspektywą do 2040 r." przyjętej w tym tygodniu przez Radę Ministrów. Dokument określa cele rozwoju gospodarki wodorowej oraz działania, które są konieczne, aby je osiągnąć.

Produkcja wodoru to jeden z kluczowych kierunków gospodarki, który ma być rozwijany z uwagi na cele w zakresie niskoemisyjności. Technologie wodorowe mają mieć zastosowanie m.in. w transporcie, ale także w energetyce i ciepłownictwie. Dzięki temu szybciej ma nastąpić dekarbonizacja przemysłu.

Strategia zakłada stworzenie polskiej gałęzi gospodarki wodorowej oraz jej rozwój na rzecz osiągnięcia neutralności klimatycznej i utrzymania konkurencyjności polskiej gospodarki. Opiera się na założeniu, że inwestycje w rozwój technologii wodorowych oferują rozwiązania umożliwiające obniżenie emisyjności w tych segmentach gospodarki, w których dekarbonizacja jest ekonomicznie nieuzasadniona lub niemożliwa poprzez elektryfikację.

Rząd w przyjętym dokumencie przewiduje opracowanie programów wsparcia budowy gospodarki wodorowej, przy czym pomoc ta ma objąć wyłącznie wodór niskoemisyjny, tj. ze źródeł odnawialnych oraz powstały przy wykorzystaniu technologii bezemisyjnych.

Wśród najważniejszych celów strategii wskazano m.in. wykorzystanie wodoru, jako paliwa alternatywnego w transporcie, wsparcie dekarbonizacji przemysłu, produkcja wodoru w nowych instalacjach, sprawny i bezpieczny przesył, dystrybucja i magazynowanie wodoru oraz konieczność stworzenia stabilnego otoczenia regulacyjnego. Jednym z celów jest także wdrożenie technologii wodorowych w ciepłownictwie i energetyce.

Rządowy dokument określa także wskaźniki osiągnięcia celów w perspektywie do roku 2030 r. Będą to: 2 GW mocy instalacji do produkcji wodoru i jego pochodnych z niskoemisyjnych źródeł, procesów i technologii. W perspektywie do roku 2030 mamy mieć 800-1000 nowych autobusów wodorowych, wśród nich te wyprodukowane w Polsce. Powstać mają przynajmniej 32 stacje tankowania i bunkrowania wodoru. Funkcjonować ma także co najmniej 5 dolin wodorowych.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wodorowe patenty z Japonii

Inżynieria i innowacje

Wodorowe patenty z Japonii

Tomasz Dominiak 08 listopada 2024

Wodór nie będzie paliwem przyszłości, ale rozwiąże inne problemy

Biznes i przemysł

Cele gospodarki wodorowej nie do spełnienia przed 2030 r.?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Ponad 1,7 mld zł z KPO na projekty wodorowe Grupy Orlen

Inżynieria i innowacje

Ponad 1,7 mld zł z KPO na projekty wodorowe Grupy Orlen

GR 24 czerwca 2025

Dokąd zmierza Polska w żegludze śródlądowej?

Intermodal i logistyka

Dokąd zmierza Polska w żegludze śródlądowej?

Przemysław Farsewicz 31 lipca 2021

Strategia Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 r. przyjęta

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Wodorowe patenty z Japonii

Inżynieria i innowacje

Wodorowe patenty z Japonii

Tomasz Dominiak 08 listopada 2024

Wodór nie będzie paliwem przyszłości, ale rozwiąże inne problemy

Biznes i przemysł

Cele gospodarki wodorowej nie do spełnienia przed 2030 r.?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Ponad 1,7 mld zł z KPO na projekty wodorowe Grupy Orlen

Inżynieria i innowacje

Ponad 1,7 mld zł z KPO na projekty wodorowe Grupy Orlen

GR 24 czerwca 2025

Dokąd zmierza Polska w żegludze śródlądowej?

Intermodal i logistyka

Dokąd zmierza Polska w żegludze śródlądowej?

Przemysław Farsewicz 31 lipca 2021

Strategia Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 r. przyjęta

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij