Partner serwisu
Drogi i autostrady

Strategia Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 r. przyjęta

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
24-09-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
MI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Strategia Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 r. przyjęta
fot. pixabay.com/pl/Free-Photos
Rada Ministrów przyjęła 23 września 2019 r. uchwałę w sprawie przyjęcia „Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku”. Dokument zastąpi strategię dla transportu przyjętą w 2013 roku oraz strategię ponadregionalną „Master Planu dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 roku”.

Głównym celem krajowej polityki transportowej przedstawionej w strategii jest zwiększenie dostępności transportowej kraju oraz poprawa bezpieczeństwa uczestników ruchu i efektywności sektora transportowego przez utworzenie spójnego, zrównoważonego, innowacyjnego i przyjaznego użytkownikom systemu transportowego na poziomie krajowym, europejskim i globalnym. Osiągnięcie tego celu pozwoli na rozwijanie dogodnych warunków, sprzyjających stabilnemu rozwojowi gospodarczemu kraju.

Realizacja celu głównego w perspektywie do 2030 r. wymaga podjęcia następujących działań:
• budowy zintegrowanej i wzajemnie powiązanej sieci transportowej służącej konkurencyjnej gospodarce;
• poprawy sposobu organizacji i zarządzania systemem transportowym;
• zmiany w indywidualnej i zbiorowej mobilności (chodzi m.in. o promocję transportu zbiorowego);
• poprawy bezpieczeństwa uczestników ruchu oraz przewożonych towarów;
• ograniczania negatywnego wpływu transportu na środowisko;
• poprawy efektywności wykorzystania publicznych środków na przedsięwzięcia transportowe.

Wdrożenie tych działań wynika z potrzeby nadrobienia zaniedbań z przeszłości oraz wpisania się w nowe trendy technologiczne oraz gospodarcze w Europie i na świecie, a także z konieczności uniknięcia pułapek rozwojowych.

W pierwszej kolejności wysiłki inwestycyjne będą skoncentrowane głównie na nadrobieniu zaległości infrastrukturalnych dotyczących zwiększenia dostępności transportowej w Polsce (drogi, koleje, lotniska, śródlądowe drogi wodne, porty morskie i śródlądowe) i na zorganizowaniu podstawowej infrastruktury zintegrowanego systemu transportowego.

Chodzi o to, aby etapowo – do 2030 r. – możliwe było zwiększenie dostępności transportowej kraju, zapewnienie zrównoważonego rozwoju poszczególnych gałęzi transportu oraz poprawienie warunków świadczenia usług związanych z przewozem towarów i pasażerów.

W dokumencie zawarto konkretne projekty strategiczne mające na celu stworzenie spójnej sieci autostrad, dróg ekspresowych i linii kolejowych o wysokim standardzie, rozwiniętej sieci lotnisk, portów morskich i żeglugi śródlądowej oraz systemów transportu publicznego. Założono realizację 22 projektów strategicznych wynikających ze Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju i nowych projektów, kluczowych dla rozwoju systemu transportowego Polski.

Dokument wskazuje także na nowoczesne rozwiązania ułatwiające funkcjonowanie całego sektora transportowego, zmniejszające jego negatywny wpływ na środowisko i klimat, tak aby możliwe było stworzenie zrównoważonego systemu transportowego kraju do 2030 r.

Przyjęcie tego dokumentu oznacza, że przestaje obowiązywać: Strategia Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.) przyjęta przez Radę Ministrów w 2013 r. oraz strategia ponadregionalna „Master Planu dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 roku” przyjęta przez rząd w 2008 r.

Uchwała wejdzie w życie z dniem następującym po dacie ogłoszenia w Monitorze Polskim.


Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poczta Polska wraca do zeroemisyjnej floty we współpracy z Arval

Intermodal i logistyka

Warszawa: Ruch samochodowy w latach 2019-2022 spadł

Miasto

Warszawa: Ruch samochodowy w latach 2019-2022 spadł

Mikołaj Kobryński 31 lipca 2023

Tysiąc autobusów na wodór do 2030 r. Jest rządowa strategia

Drogi i autostrady

Dokąd zmierza Polska w żegludze śródlądowej?

Intermodal i logistyka

Dokąd zmierza Polska w żegludze śródlądowej?

Przemysław Farsewicz 31 lipca 2021

Zobacz również:

Poczta Polska wraca do zeroemisyjnej floty we współpracy z Arval

Intermodal i logistyka

Warszawa: Ruch samochodowy w latach 2019-2022 spadł

Miasto

Warszawa: Ruch samochodowy w latach 2019-2022 spadł

Mikołaj Kobryński 31 lipca 2023

Tysiąc autobusów na wodór do 2030 r. Jest rządowa strategia

Drogi i autostrady

Dokąd zmierza Polska w żegludze śródlądowej?

Intermodal i logistyka

Dokąd zmierza Polska w żegludze śródlądowej?

Przemysław Farsewicz 31 lipca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5