Rynek Infrastruktury
Największe szanse na zbudowanie dalszej części wschodniej obwodnicy Krakowa, na odcinku między węzłami Rybitwy i Igołomska, ma konsorcjum Strabag i Heilit+Woerner, którego oferta miała wartość około 529 mln zł.
Jak mówi „Dziennikowi Polskiemu” Iwona Mikrut-Purchla, rzeczniczka krakowskiego oddziału GDDKiA, wyniki przetargu są aktualnie sprawdzane przez Urząd Zamówień Publicznych. – Jeżeli wszystko będzie w porządku, umowę z wykonawcą podpiszemy 31 lipca – zapowiada rzeczniczka.
Wschodnia obwodnica Krakowa stanowi fragment drogi ekspresowej S7. Pierwszy odcinek trasy oddano do użytku w 2010 roku. Już w tamtym okresie powinna rozpocząć się budowa kolejnego fragmentu, jednak ze względu na poszukiwanie oszczędności, inwestycję usunięto z rządowych planów. Wróciła do nich rok temu, dzięki czemu ogłoszono przetarg.
„Dziennik Polski” przypomina, że równolegle z kontynuacją budowy obwodnicy Krakowa powinna powstawać droga S7 między Lubniem a Rabką. Do tej pory Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nie udało się uzyskać pozwolenia na realizację tej inwestycji.
Iwona Mikrut-Purchla zaznacza, że jak tylko GDDKiA uzyska prawomocne pozwolenie, ogłosi przetarg na realizację trasy. Sama budowa może potrwać pięć lat, co wynika z konieczności wykonania ponad 2-kilometrowego tunelu drogowego pod Luboniem.