Rynek Infrastruktury
W tym roku czeka nas otwarcie jeszcze dwóch odcinków autostrad – 34-kilometrowej A4 z Tarnowa do Dębicy oraz 0,5-kilometrowej A6 z węzłem Tczewska. GDDKiA wciąż ma problemy z odcinkiem autostrady A4 z Rzeszowa do Jarosławia, z budowy którego zszedł Polimex-Mostostal – przetarg pozostaje nierozstrzygnięty, a otwarcie ofert wciąż jest przesuwane.
Szybciej niż sieć autostrad, wydłuży się sieć dróg ekspresowych. W ostatnich pięciu miesiącach oddano do użytku łącznie 61,6 km tras S3 i S8. Na S3 uruchomiono odcinek z Gorzowa do Międzyrzecza, który pozwala przejechać szybko z Szczecina do autostrady A2.
Na trasie S8 zakończono budowę 15-kilometrowego odcinka z Rzgowa do węzła Róża i 4,5-kilometrowego z Różny do Dobronia. Do końca roku ta droga ekspresowa wydłuży się o 8-kilometrowy fragment Łask – Różna, 2 km na węźle Walichnowy, 19 km z Walichnowów do Złoczewa, 22 km ze Złoczewa do węzła Sieradz Południe oraz 33,6 km od Sieradza do Łasku.
Sieć wydłuży się też o kolejne fragmenty dróg S17, S5, S69 i S61. W ramach pierwszej trasy ukończone zostaną odcinki Bogucin – Dąbrowica, Dąbrowica – Lubartów i Lubartów – węzeł Witosa. Na S5 gotowy będzie odcinek z Leszna do Rawicza, a na S69 od węzła Mikuszowice do węzła Buczkowice. Zaplanowano też otwarcie 34 km obwodnicy Augustowa w ciągu drogi ekspresowej S61 oraz obwodnic Bargłowa Kościelnego i Hrubieszowa (DK-74).
Skromniej będzie w 2015 roku. Do użytku oddane zostanie 40 km autostrady A4 z Rzeszowa do Jarosławia, obwodnica Leżajska, 4,6 km S8 Powązkowska – Modlińska, dwa odcinki S8 pod Warszawą oraz 9,6 km S69 z Buczkowic do Żywca. W sumie daje to 71,4 km.