W rejonie gdańskiej Matarni kierowcy korzystający z obwodnicy Trójmiasta doczekają się dodatkowego pasa ruchu. Usprawni ona wjazd na obwodnicę z Trasy Słowackiego, łączącej m.in. gdańskie lotnisko i dzielnicę Wrzeszcz.
Jak zauważa portal trojmiasto.pl , skończy się dzięki temu gehenna kierowców, którzy w godzinach szczytu włączali się do ruchu z ul. Słowackiego na obwodnicę Trójmiasta w kierunku Karczemek (czyli m.in. w kierunku autostrady A1 i drogi S7). Obecnie kierujący pojazdami utykają tam w korkach z powodu ogromnego natężenia ruchu na drodze i zwężenia jezdni.
Działania podobne do tych z GdyniW najbliższy poniedziałek ruszają prace zmieniające organizację ruchu. Jak mówi w rozmowie z portalem trojmiasto.pl Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA, zastosowane zostaną podobne rozwiązania do tych, które pojawiły się przed wakacjami na zjeździe na obwodnicę z Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni. Po przebudowie, kierowcy skręcający ze Słowackiego na obwodnicę nie będą musieli zmieniać pasa, bo ten będzie płynnie przechodził w prawy pas jezdni głównej obwodnicy.
Prace potrwają ok. 2 tygodni i w tym czasie kierowcy muszą się przygotować na utrudnienia, gdyż nitka obwodnicy w kierunku Gdańska będzie, przynajmniej przez pewien okres, zwężona. Jak zauważa trojmiasto.pl, uzyskanie trzeciego pasa będzie możliwe głównie dzięki zmianom w organizacji ruchu. Te, oprócz oznakowania poziomego i pionowego, pociągną za sobą również konieczność przestawienia oświetlenia drogowego oraz demontaż i ponowną instalacje barier ochronnych. Do tego dojdą niewielkie prace bitumiczne. Najbardziej widoczną zmianą na drodze będzie montaż bramownicy z tablicami drogowskazowymi.
* * *
Tzw. zachodnia obwodnica Trójmiasta Gdańsk – Gdynia, położona w ciągu drogi ekspresowej S6, stanowi nie tylko ważną arterię dla podróży w obrębie aglomeracji trójmiejskiej, ale też stanowi m.in. główną drogę dowozów towarów do portu w Gdyni. Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia, jest zdania, że właśnie obwodnica Trójmiasta stanowi najbardziej problematyczne „wąskie gardło” jeśli chodzi o dostępność portu transportem drogowym.
3 pasy są potrzebne na całym odcinku pomiędzy Gdynią i GdańskiemJarosiński
nie tak dawno mówił w rozmowie z portalem rynekinfrastruktury.pl, że zasadnym byłoby poszerzenie obwodnicy na całym odcinku pomiędzy Gdańskiem i Gdynią.
– Rosnące przeładunki w naszym porcie, jak również wzrastająca liczba prywatnych samochodów powodują, że już w tym momencie trójmiejska obwodnica jest bardzo mocno obciążona. Do tego, bardzo często w momencie wypadków bądź awarii zdarza się, że obwodnica jest nieprzejezdna, co niekorzystnie wpływa na ruch na drogach praktycznie całej aglomeracji trójmiejskiej. Podobna sytuacja często ma miejsce w przypadku trudnych warunków atmosferycznych: pamiętajmy przecież, że obwodnica przebiega przez tereny morenowe i kierowcy muszą pokonywać stosunkowo duże różnice wzniesień, w związku z czym zimą przejazd nią bywa dalece utrudniony. Budowa trzeciego pasa pomiędzy Gdynią i Gdańskiem wsparłaby walkę z wszystkimi tymi problemami – ocenia Janusz Jarosiński.