Partner serwisu
Drogi i autostrady

W przyszłym tygodniu rozpocznie się przebudowa fragmentu obwodnicy Trójmiasta

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
16-10-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
trojmiasto.pl/RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
W przyszłym tygodniu rozpocznie się przebudowa fragmentu obwodnicy Trójmiasta
fot. GDDKiA
W rejonie gdańskiej Matarni kierowcy korzystający z obwodnicy Trójmiasta doczekają się dodatkowego pasa ruchu. Usprawni ona wjazd na obwodnicę z Trasy Słowackiego, łączącej m.in. gdańskie lotnisko i dzielnicę Wrzeszcz.

Jak zauważa portal trojmiasto.pl , skończy się dzięki temu gehenna kierowców, którzy w godzinach szczytu włączali się do ruchu z ul. Słowackiego na obwodnicę Trójmiasta w kierunku Karczemek (czyli m.in. w kierunku autostrady A1 i drogi S7). Obecnie kierujący pojazdami utykają tam w korkach z powodu ogromnego natężenia ruchu na drodze i zwężenia jezdni.

Działania podobne do tych z Gdyni

W najbliższy poniedziałek ruszają prace zmieniające organizację ruchu. Jak mówi w rozmowie z portalem trojmiasto.pl Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA, zastosowane zostaną podobne rozwiązania do tych, które pojawiły się przed wakacjami na zjeździe na obwodnicę z Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni. Po przebudowie, kierowcy skręcający ze Słowackiego na obwodnicę nie będą musieli zmieniać pasa, bo ten będzie płynnie przechodził w prawy pas jezdni głównej obwodnicy.

Prace potrwają ok. 2 tygodni i w tym czasie kierowcy muszą się przygotować na utrudnienia, gdyż nitka obwodnicy w kierunku Gdańska będzie, przynajmniej przez pewien okres, zwężona. Jak zauważa trojmiasto.pl, uzyskanie trzeciego pasa będzie możliwe głównie dzięki zmianom w organizacji ruchu. Te, oprócz oznakowania poziomego i pionowego, pociągną za sobą również konieczność przestawienia oświetlenia drogowego oraz demontaż i ponowną instalacje barier ochronnych. Do tego dojdą niewielkie prace bitumiczne. Najbardziej widoczną zmianą na drodze będzie montaż bramownicy z tablicami drogowskazowymi.

* * *

Tzw. zachodnia obwodnica Trójmiasta Gdańsk – Gdynia, położona w ciągu drogi ekspresowej S6, stanowi nie tylko ważną arterię dla podróży w obrębie aglomeracji trójmiejskiej, ale też stanowi m.in. główną drogę dowozów towarów do portu w Gdyni. Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia, jest zdania, że właśnie obwodnica Trójmiasta stanowi najbardziej problematyczne „wąskie gardło” jeśli chodzi o dostępność portu transportem drogowym.

3 pasy są potrzebne na całym odcinku pomiędzy Gdynią i Gdańskiem

Jarosiński nie tak dawno mówił w rozmowie z portalem rynekinfrastruktury.pl, że zasadnym byłoby poszerzenie obwodnicy na całym odcinku pomiędzy Gdańskiem i Gdynią.

– Rosnące przeładunki w naszym porcie, jak również wzrastająca liczba prywatnych samochodów powodują, że już w tym momencie trójmiejska obwodnica jest bardzo mocno obciążona. Do tego, bardzo często w momencie wypadków bądź awarii zdarza się, że obwodnica jest nieprzejezdna, co niekorzystnie wpływa na ruch na drogach praktycznie całej aglomeracji trójmiejskiej. Podobna sytuacja często ma miejsce w przypadku trudnych warunków atmosferycznych: pamiętajmy przecież, że obwodnica przebiega przez tereny morenowe i kierowcy muszą pokonywać stosunkowo duże różnice wzniesień, w związku z czym zimą przejazd nią bywa dalece utrudniony. Budowa trzeciego pasa pomiędzy Gdynią i Gdańskiem wsparłaby walkę z wszystkimi tymi problemami – ocenia Janusz Jarosiński.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Obwodnica Kępna będzie w całości dwujezdniowa

Drogi i autostrady

Obwodnica Kępna będzie w całości dwujezdniowa

Elżbieta Pałys 15 września 2023

Finał drążenia tuneli na Obejściu Węgierskiej Górki

Drogi i autostrady

S74. Otwarta droga do umowy z chińskim wykonawcą

Drogi i autostrady

Wykonawca S7 Czosnów – Kiełpin wybrany

Drogi i autostrady

Wykonawca S7 Czosnów – Kiełpin wybrany

Elżbieta Pałys 11 września 2023

Budowa nowej S8 zacznie się od obwodnic

Drogi i autostrady

S7 do Miechowa. Wydłużyła się ekspresówka Warszawa – Kraków

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Obwodnica Kępna będzie w całości dwujezdniowa

Drogi i autostrady

Obwodnica Kępna będzie w całości dwujezdniowa

Elżbieta Pałys 15 września 2023

Finał drążenia tuneli na Obejściu Węgierskiej Górki

Drogi i autostrady

S74. Otwarta droga do umowy z chińskim wykonawcą

Drogi i autostrady

Wykonawca S7 Czosnów – Kiełpin wybrany

Drogi i autostrady

Wykonawca S7 Czosnów – Kiełpin wybrany

Elżbieta Pałys 11 września 2023

Budowa nowej S8 zacznie się od obwodnic

Drogi i autostrady

S7 do Miechowa. Wydłużyła się ekspresówka Warszawa – Kraków

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5