Rynek Infrastruktury
Trasa została wzmocniona i poszerzona. Dodatkowo przebudowano 23 skrzyżowania, powstało ponad 16 km ciągów pieszych i rowerowych, 28 zatok autobusowych, przejścia dla pieszych, przebudowano oświetlenie i odwodnienie drogi, zainstalowano instrumenty zwiększenia bezpieczeństwa uczestników ruchu.
Koszt tego projektu zamknął się w kwocie 73,6 mln zł, w tym dofinansowanie środkami unijnymi z Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 wyniosło 45,7 mln zł. – Zakończony etap to olbrzymia część całego kontraktu – mówi Waldemar Królikowski, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie.
– Finalizacja wszystkich robót na tym odcinku nastąpi po ukończeniu etapu drugiego, który obejmuje budowę parkingu przed miejscowością Miczuły, rozbudowę drogi powiatowej z kanalizacją deszczową w Baniach Mazurskich oraz miejskiego odcinka w Węgorzewie wraz budową nowego mostu. Roboty te zakończą się już w pierwszej połowie 2015 roku – dodaje dyrektor.