Rynek Infrastruktury
Do dalszego postępowania nie zostały zakwalifikowane przez GDDKiA dwie firmy: Alpine Bau oraz NDI z Sopotu. Powodem decyzji jest rozwiązanie w ciągu ostatnich lat umów z wykonawcami, gdzie przyczyny leżały po stronie dwóch firm. Odsunięcie oferentów od postępowania jest możliwe dzięki zmianom w prawie zamówień publicznych.
Dwa lata temu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zerwała umowę z Alpine Bau na budowę autostrady A1 na odcinku Świerklany-Gorzyczki. Rok później umowa została zerwana z budującym autostradę A4 na odcinku Brzesko-Wierzchosławice konsorcjum NDI-SB Granit.
Do przetargu na projekt i budowę drogi S8 zakwalifikowano następujące firmy: Metrostav, konsorcjum Mota-Engil Central Europe, Mota-Engil, Engenharia e Construcao; Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty-Łódź, Erbud, konsorcjum Energopol-Szczecin, Mostmar, Vistal Gdynia; Teerag-Asdag, PORR Bau; Boegl a Krysl (Czechy), Boegl a Krysl Polska, Hak Construction, Mosty Katowice, Poldim-Mosty Sp. z o.o. Polska, Valbek; Polimex-Mostostal, Doprastav; Skanska, Skanska a.s.; Mostostal Warszawa, Acciona Infraestructuras; Pol-Aqua, Dragados; Bilfinger Berger Budownictwo, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor; Budimex, Ferrovial Agroman; Pavimental (Włochy), Pavimental Polska; FCC Construccion (Hiszpania), IDS-Bud; Astaldi (Włochy), Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Mińsk Mazowiecki; Eurovia Polska, Eurovia CS; Sando Budownictwo Polska, Construcciones Sanchez Dominguez-Sando (Hiszpania), Trakcja-Tiltra oraz firmy Strabag, J&P Avax, Warbud.
Na zrealizowanie zadania wybrany wykonawca będzie miał 27 miesięcy. Za kryterium wyboru przyjęto najniższą cenę. Droga S8 ma połączyć Białystok z Wrocławiem i w sumie będzie mieć ponda 550 km długości. Obecnie w użytkowaniu jest 70 km trasy, a prace budowlane trwają na łącznej długości ponad 200 km.