Warszawa ogłosiła przetarg na koncepcję programową z uzyskaniem decyzji środowiskowej dla budowy Trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie. Chodzi o odcinek od ul. Kasprowicza do drogi ekspresowej S7 (węzeł Janickiego).
To ma być ważne połączenie pomiędzy drogami ekspresowymi S8 i S7, ułatwiające wyjazd w kierunku Gdańska.
Wyświetl większą mapę
W ogłoszonym przetargu założono wykonanie koncepcji w co najmniej czterech wariantach.
Pierwszy zakłada budowę dwujezdniowej drogi (bezkolizyjnej) klasy GP, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku oraz torowiskiem w pasie dzielącym ul. Nocznickiego. Dodatkowo powstać by miały jezdnie lokalne w poziomie terenu ze skrzyżowaniami z ul. Kasprowicza, wyjazdem z pętli Młociny, Wólczyńską, Arkuszową i Rokokową.
Wariant drugi zakłada budowę drogi klasy G z możliwością zastosowania wyższych parametrów. Tu założono poprowadzenie jezdni głównych na estakadach co najmniej nad skrzyżowaniami z ul. Kasprowicza i wyjazdem z pętli Młociny, natomiast skrzyżowania w poziomie terenu z ul. Wólczyńską i Arkuszową oraz w miejscach niezbędnych do obsługi przyległych terenów.
W wariancie drugim dopuszczono możliwość zaprojektowania dodatkowych odcinków na estakadach lub w tunelu, jeżeli będzie uzasadnienie w prognozach ruchu.
Trzeci wariant zakłada parametry projektowe jak dla klasy drogi głównej z dwoma jezdniami głównymi po dwa pasy ruchu w poziomie terenu oraz jezdnie serwisowe do obsługi przyległego terenu. W tym wariancie przewidziano skrzyżowania z ul. Kasprowicza, wyjazdem z pętli Młociny, Wólczyńską, Arkuszową, Rokokową oraz torowisko tramwajowe w pasie dzielącym ul. Nocznickiego.
W każdym przypadku przewidziano obustronne ciągi piesze i drogi dla rowerów, a także minimum jeden rząd drzew po każdej stronie drogi.
Czwarty wariant dla którego ma powstać koncepcja to tzw. bezinwestycyjny. To wariant wyjściowy, do którego będą porównywane pozostałe trzy opracowania.
Opracowania mają powstać w ciągu 24 miesięcy, a termin składania ofert mija 12 maja.