Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta ma już oferty na projekt wschodniego odcinka obwodnicy śródmiejskiej. Jest sześciu chętnych, ale wszystkie oferty opiewają na kwoty powyżej budżetu inwestora.
Chodzi o odcinek od ronda Wiatraczna do ul. Radzymińskiej, z wyłączeniem tunelu pod rondem Wiatraczna. SZRM był przygotowany na wydanie kwoty 5,224 mln zł. Najtańsza oferta jest blisko dwa razy droższa – konsorcjum Promost Consulting oraz Dohwa Polska zaproponowało 9,932 mln zł.
Kolejne propozycje to: Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa – 12,859 mln zł, Infra – Centrum Doradztwa – 14,329 mln zł, Transprojekt Gdański – 15,375 mln zł, Voessing Polska – 15,647 mln zł. Najdroższą ofertę, niemal czterokrotnie wyższą od budżetu inwestora, złożył Egis Poland – 19,568 mln zł.
Przetarg zakłada konieczność opracowania dokumentacji projektowej w ciągu 36 miesięcy od podpisania umowy. Do wykonania jest projekt budowlany oraz projekty wykonawcze, a także pozyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych.
Odcinek, którego dotyczy postępowanie, to jedna z trzech części, na które podzielony został wschodni fragment warszawskiej obwodnicy śródmiejskiej. Poza nim są to jeszcze: odcinek od ul. Radzymińskiej do ronda Żaba oraz budowa tunelu pod rondem Wiatraczna.
W obowiązującej Wieloletniej Prognozie Finansowej m.st. Warszawy zabezpieczono środki na prace przygotowawcze dla dwóch pierwszych etapów.
Dla odcinka od ronda Wiatraczna do ul. Radzymińskiej była już raz zawarta umowa na projekt. Została ona jednak rozwiązana za porozumieniem stron. Nowy projektant ma kontynuować rozpoczęte prace, uwzględniając nowe uwarunkowania. Przygotuje także koncepcję tunelu planowanego pod rondem Wiatraczna, choć sam tunel jest elementem trzeciej części obwodnicy. – Ustalenia z tej koncepcji wraz z rozwiązaniami projektowymi budowy III linii metra oraz koncepcją rejonu ronda Wiatraczna będą stanowić punkt wyjścia do dalszych prac nad projektem budowlanym obwodnicy śródmiejskiej od ronda Wiatraczna do ul. Radzymińskiej – podaje inwestor.
W lipcu 2024 roku podpisana została umowa na opracowanie wielowariantowej koncepcji programowej oraz uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla etapu od ul. Radzymińskiej do węzła Żaba. Prace powinny się zakończyć w lipcu 2026 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.