ju
Postępowanie na wybór wykonawcy GDDKiA wszczęła pod koniec 2011 r., z 22 wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia 20 zostało zaproszonych do złożenia oferty, przy czym, z uwagi na bardzo krótki, bo wynoszący zaledwie 27 miesięcy termin wykonania inwestycji, tylko sześciu z nich zdecydowało się ostatecznie na złożenie ofert.
Zadanie przebudowy drogi od Powązek do ulicy Modlińskiej zakłada zamianę trasy w ekspresówkę. Przebudowie ulegnie wiele wiaduktów oraz powstaną nowe. Most Grota-Roweckiego zostanie poszerzony do pięciu pasów w obu kierunkach. Zadanie powinno zostać wykonane w ciągu 27 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Ponad 12-miesięczne opóźnienie inwestycji będzie stanowić spory problem. Dlaczego? Do końca 2015 roku GDDKiA musi rozliczyć się z unijnej dotacji, natomiast czas na realizację zamówienia to 27 miesięcy. Jednak projekt z wieloma niewiadomymi może zagrażać terminowemu rozliczeniu.
Urszula Nelken, rzeczniczka GDDKiA zapowiada, że jeżeli projekt nie będzie mógł zostać dofinansowany z unijnych środków, to zastąpi go projekt, który był do tej pory finansowany tylko z krajowych środków. – Na moście Grota jesteśmy przygotowani na taką ewentualność i możemy płynnie przeprowadzić taką zmianę – oznajmia Nelken.
W tym roku GDDKiA przeprowadziła operację przekierowania środków po tym jak Komisja Europejska wstrzymała wypłatę 3,5 mld zł ze względu na podejrzenie zaistnienia zmowy cenowej na kontraktach realizowanych na zlecenie Generalnej Dyrekcji.