Rynek Infrastruktury
Podczas XX Forum Gospodarczego w Toruniu Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad mówił, że po raz pierwszy od półtora roku GDDKiA nie prosi o pieniądze z Krajowego Funduszu Drogowego. W końcu przychody z systemu viaTOLL pozwalają na remontowanie i odpowiednie utrzymanie sieci drogowej.
Witecki dodał, że Główny Inspektorat Transportu Drogowego wyłapuje przeciążone samochody jadące po drogach, które tą sieć drogową niszczą. W ten sposób GDDKiA może budować dobrą sieć dróg, która nie rozsypie się pod wpływem jadących po niej zbyt ciężkich pojazdów. – Dlatego staramy się wdrażać równolegle różne działania, bazując między innymi na doświadczeniach, jakie mamy we wdrażaniu systemu viaTOLL – oznajmił dyrektor.
Szef GDDKiA powiedział, że do Polski przyjeżdżają sąsiedzi mające podobne systemy do viaTOLL-u w celu dowiedzenia się, jak nasz kraj poradził sobie z wdrożeniem tego systemu przynoszącego przychody. Co więcej, został on wprowadzony w Polsce w rekordowym czasie, podczas gdy w wielu krajach trwa to 3-4 lata.