Rynek Infrastruktury
– Kończy się demontaż przęsła, na którym spoczywał tor nr 1 linii 271 (E 59), prowadzącej w kierunku Poznania. Wcześniej został rozebrany tor położony na tej konstrukcji oraz wybrany tłuczeń. Od strony centrum umocnione zostały skarpy nasypu kolejowego. Sam nasyp będzie poszerzany, gdyż wbudowanie trzech nowych przęseł wiaduktu zmieni nieco geometrię toru – wylicza Mirosław Siemieniec ze spółki PKP PLK, która jest inwestorem.
Część obiekty demontowano z soboty na niedzielę, w niedzielę trwały jeszcze prace porządkowe. O północy z niedzieli na poniedziałek przełożono ruch pod wiaduktem z lewego pasa drogi na prawy, patrząc od strony centrum.
Przebudowa wiaduktu nad ulicą Grabiszyńską jest realizowana w ramach projektu modernizacji linii kolejowej E59 na odcinku z Wrocławia do granicy województwa dolnośląskiego. Inwestycja jest współfinansowana przez UE ze środków Funduszu Spójności w ramach POIiŚ.