Rynek Infrastruktury
Obwodnica będzie łączyć się w Łanach z drogą wojewódzką nr 455 w kierunku Jelcza-Laskowic. Drugi koniec w Siechnicach urywa się w polu. W tym miejscu droga powinna dochodzić do DK-94 w stronę Opola, jednak skrzyżowanie tras jest we wstępnej fazie budowy.
Odcinek z Siechnic do Łan podzielono na dwa etapy realizowane przez różnych wykonawców. Oba odcinki mają być gotowe do stycznia przyszłego roku. Swoją część firma Skanska zamierza zrealizować z 6-miesięcznym wyprzedzeniem i skończyć ją przed Euro 2012.
Jacek Pysz, menadżer projektu ze Skanska mówi „Gazecie Wyborczej”, że 6-kilometrowy odcinek mógłby być przejezdny już w pierwszych dniach czerwca. Do tego czasu zostaną wykonane roboty zasadnicze i pozostaną jedynie prace wykończeniowe.
Niestety, bez odcinka budowanego przez firmę Eurovia, dojazd do gotowego fragmentu będzie niemożliwy. Jeżeli wykonawca nie zdąży z budową swojego fragmentu, DSDiK rozważy wybudowanie tymczasowego dojazdu. Może to okazać się jednak mało opłacalne.
– Spotkamy się z projektantami firm Skanska i Eurovia i przeanalizujemy, jaki to byłby dodatkowy koszt – mówi „Gazecie Wyborczej” Roman Głowaczewski, szef DSDiK. Jeżeli w ciągu kilku miesięcy powstanie właściwa trasa, wydanie kilkunastu milionów złotych będzie niepotrzebnym wydatkiem. Niskie koszty budowy dojazdu mogą sprawić, że jednak powstanie.
Do budowy dojazdu mogłyby zostać wykorzystane łącznice do przyszłego ronda. Dodatkowo, na drodze krajowej nr 94 powinien powstać jeszcze jeden pas dla kierowców zmierzających w stronę Opola i chcących skręcić w lewo na obwodnicę.