Rynek Infrastruktury
Autostradowa Obwodnica Wrocławia została oddana do użytku 31 sierpnia ubiegłego roku. AOW została podzielona na 3 odcinki: łącznik Kobierzyce - węzeł Lotnisko – ok. 14 km, Most Autostradowy przez rzekę Odrę wraz z estakadami dojazdowymi – ok. 1,7 km oraz węzeł Lotnisko – Łącznik Długołęka – ok. 20 km.
Każdego dnia z AOW korzysta kilkadziesiąt tysięcy pojazdów. Przed jej otwarciem wrocławską aleją Karkonoską przejeżdżało około 1,6 tys. ciężarówek dziennie. Teraz ta liczba zmniejszyła się czterokrotnie, a ruch w mieście uległ znacznemu usprawnieniu.
Do Euro 2012 nie będzie skończona droga ekspresowa S8 z Wrocławia do Warszawy. Miała ona zapewnić dobrą komunikację drogową między tymi miastami. W 2010 roku firma Mota-Engil rozpoczęła prace przy 22-kilometrowym odcinku od węzła Psie Pole na AOW do obwodnicy Oleśnicy.
W lipcu 2011 roku na odcinku S8 od obwodnicy Oleśnicy do Sycowa działania rozpoczęła Skanska. Termin był podyktowany koniecznością przeczekania wysiedzenia jaj przez orła bielika. Z tego powodu zakończenie budowy w terminie jest wątpliwe.
Jak pisze „Gazeta Wyborcza”, na Euro 2012 trasa S8 ma być jednak przejezdna, a w późniejszym terminie zakończą się prace na poboczu i drogach poprzecznych.