Rynek Infrastruktury
Budowa odcinka rozpoczęła się dwa lata temu od stworzenia mostu na Odrze. Ma on 286 m długości i jest na wykończeniu. W ten sposób tranzyt będzie mógł być poprowadzony nowym obiektem w miejsce wąskiego mostu w Oławie. Na budowie mostu zyskają też gminy położone na wschód od Wrocławia.
Odcinek z Siechnic do Łanów ma ponad 6,5 km długości, i składa się z estakad, mostów i nasypów. Jego budowa to koszt 215 mln zł. Jezdnia została podniesiona w celu uniknięcia wylewania rzeki na drogę.
Na razie trasa obwodnicy będzie posiadać jedną jezdnię w obie strony, jednak w przyszłości planowane jest dobudowanie drugiej nitki. Obecnie brak funduszy na to zadanie.
Wszystkie estakady są gotowe z wyjątkiem dojazdu do mostu w Łanach. Brakuje to 330 m, wobec czego prace będą kontynuowane w zimie. Wszystko po to, aby zyskać na czasie. Na wielu odcinkach obwodnicy wylano już pierwszą warstwę asfaltu.
Postęp prac wskazuje na to, że Skanska dotrzyma obietnicy i odda odcinek przed Euro 2012. Jednak mogą pojawić się problemy z dojechaniem do kończonego odcinka z powodu opóźnień Eurovii. Firma odpowiada za wykonanie ronda i 4-pasmowego wiaduktu, jednak postęp prac jest niewielki.
Eurovia ma zrealizować zadanie do stycznia 2013 roku, więc istnieje prawdopodobieństwo, że przez pół roku kierowcy nie będą mogli skorzystać z odcinka Siechnice-Łany.