Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Zakończono nabór wniosków na projekty transportowe w ramach CEF

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
01-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
01-02-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury/CUPT

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Zakończono nabór wniosków na projekty transportowe w ramach CEF
fot. PKP Polskie Linie Kolejowe, mat. pras.
Centrum Unijnych Projektów Transportowych poinformowało o zamknięciu trzeciego naboru wniosków dotyczących dofinansowania projektów transportowych w ramach instrumentu Łącząc Europę. Łączna wartość wniosków aplikacyjnych opiewa na 2,4 mld euro. Większość z nich dotyczy projektów kolejowych i inwestycji w infrastrukturę portową.

Jak informuje Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Europejska Agencja Wykonawcza ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska (CINEA) zakończyła w dniu 30 stycznia przyjmowanie wniosków dotyczących dofinansowania projektów transportowych w ramach instrumentu Łącząc Europę, czyli tzw. instrumentu CEF, w perspektywie finansowej 2021-2027. Wnioski te były przyjmowane w ramach trzeciego naboru. Wnioskodawcy z naszego kraju złożyli ich łącznie 24, przy czym 9 z nich to projekty kolejowe, a 7 dotyczy inwestycji w portach morskich.

Łączna kwota dofinansowania w ramach wniosków aplikacyjnych z Polski wynosi 2,4 mld euro – 1,45 mld euro z Funduszu Spójności oraz 0,97 mld euro z puli ogólnej. Wnioski o dofinansowanie można było składać od września ubiegłego roku. W ramach instrumentu CEF można ubiegać się o współfinansowanie ze środków unijnych projektów inwestycyjnych w sektorze transportowym – na sieci bazowej i kompleksowej TEN-T. Ostatni w tej perspektywie finansowej Unii Europejskiej nabór projektów w ramach CEF zostanie uruchomiony jesienią tego roku.

CUPT wskazuje w komunikacie prasowym, że środki finansowe w ramach CEF są dostępne dla projektów kolejowych, żeglugi śródlądowej, portów morskich i śródlądowych, projektów w zakresie bezpieczeństwa na drogach, terminali kolejowo-drogowych, multimodalnych platform logistycznych, multimodalnych węzłów pasażerskich, inteligentnych aplikacji dla transportu, programów bezpiecznej mobilności oraz działań związanych z poprawą odporności infrastruktury na zmiany klimatu.

Co istotne, w przypadku inwestycji taborowych w ramach CEF już dziś możliwy jest wyłącznie zakup taboru bezemisyjnego. Kryterium bezemisyjności zostało sformułowane w sposób restrykcyjny – nie będzie możliwy nawet zakup lokomotyw elektrycznych ze spalinowym modułem dojazdowym przeznaczonym do obsługi bocznic. Inwestycje w ramach CEF mają bowiem wspierać realizację celu sformułowanego w programie Europejskiego Zielonego Ładu, dotyczącego ograniczenia emisji w sektorze transportowym o 90% do 2050 roku. Cały budżet CEF na lata 2021-2027 opiewa na 33,7 mld euro.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

K. Pełczyńska-Nałęcz: Była blokada funduszy, jest 600 mld zł do inwestowania

Polityka i prawo

K. Pełczyńska-Nałęcz: Była blokada funduszy, jest 600 mld zł do inwestowania

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej 25 marca 2024

XPO Logistics inwestuje w elektryczne pojazdy Renault Trucks

Intermodal i logistyka

Czy większe TIR-y w Europie zagrożą konkurencyjności kolei?

Polityka i prawo

Nie będzie remontu linii 410 pomiędzy Drawnem a Choszcznem

Intermodal i logistyka

NIK krytycznie o funkcjonowaniu CUPT

Polityka i prawo

NIK krytycznie o funkcjonowaniu CUPT

Mikołaj Kobryński 25 października 2023

CUPT: Wkrótce poznamy fundusze na intermodal po 2024 r.

Drogi i autostrady

CUPT: Wkrótce poznamy fundusze na intermodal po 2024 r.

Roman Czubiński 11 października 2020

Zobacz również:

K. Pełczyńska-Nałęcz: Była blokada funduszy, jest 600 mld zł do inwestowania

Polityka i prawo

K. Pełczyńska-Nałęcz: Była blokada funduszy, jest 600 mld zł do inwestowania

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej 25 marca 2024

XPO Logistics inwestuje w elektryczne pojazdy Renault Trucks

Intermodal i logistyka

Czy większe TIR-y w Europie zagrożą konkurencyjności kolei?

Polityka i prawo

Nie będzie remontu linii 410 pomiędzy Drawnem a Choszcznem

Intermodal i logistyka

NIK krytycznie o funkcjonowaniu CUPT

Polityka i prawo

NIK krytycznie o funkcjonowaniu CUPT

Mikołaj Kobryński 25 października 2023

CUPT: Wkrótce poznamy fundusze na intermodal po 2024 r.

Drogi i autostrady

CUPT: Wkrótce poznamy fundusze na intermodal po 2024 r.

Roman Czubiński 11 października 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5