Partner serwisu
Drogi i autostrady

Zielona Góra. 15 chętnych budować nową nitkę wiaduktu na ul. Zjednoczenia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
06-06-2023
Ostatnia modyfikacja:
06-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Zielona Góra. 15 chętnych budować nową nitkę wiaduktu na ul. Zjednoczenia
fot. Google Maps
Zielona Góra prowadzi przetarg na budowę zupełnie nowej konstrukcji wschodniego wiaduktu na ul. Zjednoczenia. Podczas zeszłorocznych prac okazało się, że obiekt jest w bardzo złym stanie i wymaga rozbiórki. Miasto nie może narzekać na brak zainteresowania przetargiem.

Wschodnia nitka wiaduktu w ciągu ul. Zjednoczenia w Zielonej Górze jest wyłączona z ruchu już od początku 2022 roku. Na przełomie maja i czerwca zeszłego roku rozpoczęto remont obiektu. Planowano m.in. wymianę nawierzchni, nowych elementów gzymsów czy zamontowaniu balustrady, a koszt inwestycji miał wynieść 12,7 mln zł. Jednak w trakcie prac okazało się, że konstrukcja jest w złym stanie technicznym. Po ekspertyzach przeprowadzonych w sierpniu okazało się, że wiadukt trzeba rozebrać.

Rozpisano więc przetarg na demontaż pozostałych elementów i wykonanie nowego obiektu, który leży w ciągu drogi wojewódzkiej nr 280. Zakres przebudowy wiaduktu obejmuje wymianę istniejącego ustroju nośnego oraz wymianę podpór wraz z ławami, które posadowione będą na istniejących wzmocnionych palach żelbetowych zlokalizowanych pod każdą podporą. Posadowienie palowe zlokalizowane pod każdą podporą będzie wzmocnione i dostosowane do projektowanej konstrukcji wiaduktu oraz warunków gruntowych.

Do przetargu zgłosiło się 15 firm gotowych podjąć się zadania. Najtańsza oferta opiewa na 25,4 mln zł i pochodzi od firmy Nowak Mosty. Najdroższą ofertę złożyła natomiast Alusta z Poznania – 34,4 mln zł. Wszyscy zaoferowali wydłużenie standardowej gwarancji o 12 miesięcy. Zamawiający przygotował 36,5 mln zł na zamówienie, co oznacza, że wszystkie oferty zmieściły się w kosztorysie.

Zaprojektowano konstrukcję, która będzie się składała z prefabrykatów strunobetonowych typu T. Ustrojem nośnym mostu będzie żelbetowa płyta monolityczna zespolona z prefabrykowanymi belkami tworząc układ 16-przęsłowy. Obiekt zachowa długość 383,3 metra. Szerokość pomostu wyniesie 11,45 metra. Jezdnia na obiekcie będzie miała 6,5 metra szerokości i pomieści dwa pasy ruchu po 3,25 metra każdy. Zaprojektowano także chodnik o szerokości 2,5 metra.

Wybór wykonawcy poprzedzi analiza ceny (60 proc.) oraz wydłużenia okresu gwarancji (40 proc.). Zamawiający zaznaczył, że wykonawca jest zobowiązany udzielić gwarancji dla robót objętych umową na okres min. 48 miesięcy i rękojmi za wady robót na okres przekraczający gwarancję o 6 miesięcy. Termin wykonania prac określono na 18 miesięcy. Wiadukt na ulicy Zjednoczenia (dwie nitki) został wybudowany w 1977 roku. Inwestycja prowadzona będzie w ramach zadania „Przebudowa wiaduktów w ciągu ul. Zjednoczenia”.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Unibep wybrany do rozbudowy DK-63

Drogi i autostrady

Unibep wybrany do rozbudowy DK-63

ep. 11 września 2023

Ile za budowę S19 koło Sokółki?

Drogi i autostrady

Ile za budowę S19 koło Sokółki?

ep. 11 września 2023

Pomorskie. Rozbudowa DK-25 najtaniej za 110 mln zł

Drogi i autostrady

Pomorskie. Rozbudowa DK-25 najtaniej za 110 mln zł

Elżbieta Pałys 04 września 2023

Dwie oferty na koncepcję budowy obwodnicy Konstancina-Jeziorny

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Unibep wybrany do rozbudowy DK-63

Drogi i autostrady

Unibep wybrany do rozbudowy DK-63

ep. 11 września 2023

Ile za budowę S19 koło Sokółki?

Drogi i autostrady

Ile za budowę S19 koło Sokółki?

ep. 11 września 2023

Pomorskie. Rozbudowa DK-25 najtaniej za 110 mln zł

Drogi i autostrady

Pomorskie. Rozbudowa DK-25 najtaniej za 110 mln zł

Elżbieta Pałys 04 września 2023

Dwie oferty na koncepcję budowy obwodnicy Konstancina-Jeziorny

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5