Rynek Infrastruktury
Pierwszy etap Trasy Aglomeracyjnej będzie rozpoczęty jeszcze w tym roku. Odcinek od ulicy Stefana Batorego do alei Zjednoczenia pochłonie 10 mln zł, a prace zakończą się w 2013 roku. Dzięki Trasie Aglomeracyjnej, odciążone zostaną ulica Bohaterów Westerplatte i aleja Wojska Polskiego. O realizacji kolejnego etapu zadecyduje to, czy po przebudowie ronda PCK zwiększy się przepustowość okolicznych ulic.
Kolejną inwestycją jest budowa łącznicy dzielnicy Kisielińskiej z drogą ekspresową S3. Było to rozwiązanie zaplanowane w ramach powstania S3, jednak nie jest znany termin budowy odcinka zielonogórskiego. Według planu, miasto miało wykonać rondo na osiedlu Pomorskim, a GDDKiA miała wybudować węzeł w tym roku. Zadanie zostało wykonane przez samorząd, jednak termin powstania węzła nie jest jeszcze znany.
Na lata 2014-2020 zaplanowano powstanie południowej obwodnicy Zielonej Góry. Miałaby ona połączyć ulicę Łużycką z Jędrzychowem i ulicą Wrocławską. Koszt powstania trasy szacuje się na 80 mln zł. Według wiceprezydenta miasta, Krzysztofa Kaliszuka, coraz bardziej staje się obciążona Trasa Północna i potrzebna będzie alternatywa.
Przebudowie ma ulec ulica Batorego pod wiaduktem kolejowym. Pojawią się lewoskręty, zatoki autobusowe, nowe rondo, a ulica zostanie poszerzona. Miasto chce złożyć wniosek o środki z budżetu państwa ma modernizację ulicy Batorego, która będzie kosztować około 5 mln zł oraz na remont Szosy Kisielińskiej, co pochłonie około 9 mln zł.
Wśród kolejnych inwestycji znajduje się budowa drogi do lubuskiego parku, która umożliwi inwestorom łatwy dojazd do swoich firm. Budowa trasy pochłonie 20 mln zł. Obecnie przez park ma przechodzić budowana za 39,5 mln zł obwodnica Nowego Kisielina.
Za 200 mln zł planuje się budowę mostu w Milsku wraz z modernizacją drogi z Zielonej Góry do Bojadeł. Szanse na finansowanie inwestycji pojawią się w ramach LRPO na lata 2014-2020. Most powstanie prawdopodobnie w latach 2016-2018.
Na terenie województwa lubuskiego ważną inwestycją jest droga S3. Lubuski odcinek to koszt 3,5 mld zł. Do końca maja 2014 ma powstać odcinek z Gorzowa do Międzyrzecza, do czerwca 2013 odcinek z Międzyrzecza do Sulechowa. Do tej pory nie pojawiły się pieniądze na budowę drugiej jezdni obwodnicy Gorzowa i Międzyrzecza oraz odcinka od Sulechowa do Nowego Miasteczka. Mogą się one pojawić dopiero po 2014 roku.