Partner serwisu
Drogi i autostrady

Zielona Góra wystartowała z przetargiem na pierwszą część Zachodniej Obwodnicy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Data publikacji:
28-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
28-12-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Zielona Góra wystartowała z przetargiem na pierwszą część Zachodniej Obwodnicy
fot. Dokumentacja przetargowa
Miasto szykuje się do budowy Zachodniej Obwodnicy. W ramach inwestycji zaplanowano budowę łącznie 8 kilometrów drogi oraz dwa ronda. Trasa poprowadzi od Trasy Północnej do miejscowości Wysokie. Na razie przetarg dotyczy trzykilometrowego odcinka, który będzie także obwodnicą miejscowości Przylep. Prace mogłyby ruszyć w 2024 roku.

Miasto Zielona Góra rozpisało przetarg na wybudowanie Zachodniej Obwodnicy. W ramach ogłoszonego zamówienia znalazły się dwa odcinki. Pierwszym z nich jest Obwodnica Przylepu, zaś drugim – budowa ronda w Przylepie. Inwestycja ma być realizowana w formule projektuj i buduj, co oznacza, że wykonawca opracuje dokumentację projektową, a następnie na jej bazie przystąpi do robót budowlanych. Na realizację całego zadania przewidziano 39 miesięcy. To pierwsza część z planowanego ponad 8-kilometrowego przebiegu obwodnicy Zielonej Góry, która będzie realizowana w odcinakach Zielona Góra – Przylep oraz Przylep – Wysokie. Oba planowane są do ukończenia w tym samym czasie.

źródło: dokumentacja przetargowa
Pierwszą część trasy zaplanowano w północno-zachodniej części miasta Zielona Góra. Odcinek pierwszy, który będzie obwodnicą Przylepu, obejmuje realizację odcinka projektowanej Zachodniej Obwodnicy od nowo projektowanego ronda w ciągu DK32 w km 59+500 do granicy nowo projektowanego ronda w ciągu DW nr 280 w km około 7+000. Długość odcinka wyniesie 2,9 km. Drugi odcinek, nazwany rondo Przylepie, obejmuje realizację nowo projektowanego ronda w ciągu DW280 w km około 7+000 wraz z całą infrastrukturą towarzyszącą. Zgodnie z opracowaną koncepcją projektową, rondo zlokalizowane zostanie w km 3+078 obwodnicy.

źródło: dokumentacja przetargowa 
W ramach planowanej całej inwestycji zamawiający przewiduje docelowo budowę na długości 8,4 kilometra drogi klasy G o przekroju ulicznym, jednojezdniowej z dwoma pasami ruchu. Szerokość jezdni określono na 7 metrów. Prędkość projektową określono na 80 km/h. W ramach inwestycji zaplanowano dwa ronda – nowe rondo na Trasie Północnej, pomiędzy istniejącym rondem na Krosno Odrzańskie (skrzyżowanie z drogą krajową nr 32), a rondem na Przylep (skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 280) oraz pięciowlotowe skrzyżowanie typu rondo na połączeniu z drogą wojewódzką nr 280 w rejonie przystanku kolejowego w Przylepie. Konieczna będzie również budowa wiaduktu nad linią kolejową nr 273 łączącą Wrocław – Szczecin tzw. Nadodrzanka. Wzdłuż drogi powstać ma ścieżka rowerowa. Z kolei nad rondem oraz rzeką Łącza zaplanowano kładki pieszo-rowerowe.

Obwodnica docelowo zostanie połączona z obecnym układem drogowym we wsi Wysokie z drogą do Pomorska, planowaną do budowy przez Lubuski Zarząd Dróg Wojewódzkich, w ramach realizacji mostu w Pomorsku.

Termin składania ofert wyznaczono do 30 stycznia 2024 roku. Wybór wykonawcy poprzedzi analiza ceny (60 proc.) oraz terminu wydłużenia gwarancji (40 proc.). Budowę Zachodniej Obwodnicy Zielonej Góry planuje się w latach 2024-2027.

Całkowita wartość inwestycji składającej się z dwóch odcinków Zielona Góra – Przylep oraz Przylep – Wysokie, wraz z nadzorem inwestorskim i przejęciem gruntów, szacuje się na ok. 250 mln zł. Szacowany wkład Unii Europejskiej w budowę Zachodniej Obwodnicy ma wynieść 178 mln zł.


Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zachodniopomorskie. Most na Redze idzie do przebudowy

Drogi i autostrady

Zachodniopomorskie. Most na Redze idzie do przebudowy

ep. 07 marca 2024

Wejherowo z drogimi ofertami na projekt węzła drogowego Nanice

Drogi i autostrady

KIO: Należy odrzucić ofertę Kolin na S19 z tunelem

Drogi i autostrady

Szczecin. Wielu chętnych zaprojektować nowy most i kładkę nad Odrą

Drogi i autostrady

Kto zaprojektuje remont mostu na Bugu? Trzeci przetarg

Drogi i autostrady

Mazowsze. Jest wykonawca rozbudowy drogi z Piaseczna do Konstancina-Jeziorny

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Zachodniopomorskie. Most na Redze idzie do przebudowy

Drogi i autostrady

Zachodniopomorskie. Most na Redze idzie do przebudowy

ep. 07 marca 2024

Wejherowo z drogimi ofertami na projekt węzła drogowego Nanice

Drogi i autostrady

KIO: Należy odrzucić ofertę Kolin na S19 z tunelem

Drogi i autostrady

Szczecin. Wielu chętnych zaprojektować nowy most i kładkę nad Odrą

Drogi i autostrady

Kto zaprojektuje remont mostu na Bugu? Trzeci przetarg

Drogi i autostrady

Mazowsze. Jest wykonawca rozbudowy drogi z Piaseczna do Konstancina-Jeziorny

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5