Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Zielona Góra z drugim podejściem na Trasę Aglomeracyjną. Zabrakło 660 tys. zł

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
Schuettfllix

Data publikacji:
16-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
16-11-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Zielona Góra z drugim podejściem na Trasę Aglomeracyjną. Zabrakło 660 tys. zł
fot. Google Maps
Zielona Góra ponownie rozpisała przetarg na wybudowanie drugiego odcinka Trasy Aglomeracyjnej, który połączy centrum miasta z Trasą Północną. W poprzednim przetargu miastu zabrakło 660 tys. zł by wybrać najkorzystniejszą ofertę.

Zielona Góra ponownie próbuje znaleźć firmę na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz robót budowlanych dla budowy Trasy Aglomeracyjnej. W poprzednim postępowaniu najtańsza oferta od konsorcjum Kobylarnia i Mirbud na kwotę 48,66 mln zł, przekroczyła o 660 tys. zł budżet zamawiającego i przetarg ostatecznie unieważniono. Tym razem zamawiający podzielił zamówienie na dwa zadania, do których wykonawcy mogą niezależnie składać własne oferty.

W ramach pierwszego zadania ma powstać drugi etap drogi, która połączy centrum miasta z Trasą Północną. Wybudowany ma zostać odcinek od ronda Haliny Lubicz do nowobudowanego ronda przy os. Leśny Dwór. Długość nowej trasy to ok. 2473 metry.

Trasa rozpocznie się od ronda Haliny Lubicz na osiedlu Zacisze. Stąd poprowadzona będzie na północ. Droga przetnie linię kolejową, tzw. Nadodrzankę, gdzie powstanie wiadukt kolejowy. Następnie poprowadzona zostanie wzdłuż istniejącej linii kolejowej. Na ostatnim odcinku trasy droga minie zakłady budowlane na końcu ulicy Foluszowej, by ostrym łukiem przejść obok nowo budowanego osiedla Leśny Dwór. Tutaj włączy się w Trasę Północną, gdzie swój początek będzie miała Zachodnia Obwodnica Zielonej Góry.

Zgodnie z wymaganiami zamawiającego powstać ma jednojezdniowa droga klasy Z z dwoma pasami po 3,5 metra szerokości każdy. Prędkość projektowa drogi wyniesie 60 km/h. W obrębie skrzyżowań, wyjazdów z jezdni dodatkowych, a także części zjazdów jezdnia będzie poszerzona o dodatkowy pas do skrętu lub pas włączenia. Przebudowę przejdzie skrzyżowanie ul. Zacisze-Działkowa z ul. Prostą. Przebudowane musiałyby być także ulice Prosta, Zacisze, Działkowa, Kręta i Różana wraz ze skrzyżowaniem ul. Zacisze, Działkowa i Prosta. Powstaną ciągi piesze oraz ścieżki pieszo-rowerowe. W zakresie jest także budowa zatok autobusowych, parkingów na 139 stanowisk oraz oświetlenia. Konieczne będzie także wybudowanie wspomnianego już wiaduktu kolejowego o długości ok. 20 metrów. Założono obiekt jednoprzęsłowy o schemacie statycznym w postaci belki swobodnie podpartej.

Zadanie drugie dotyczy natomiast wykonania robót związanych z budową trasy Aglomeracyjnej o dł. ok. 332 m od ronda przy os. Leśny Dwór do ul. Trasa Północna. Zaplanowano budowę dróg publicznych – ul. Magnackiej (długość ok 354 metry) oraz ul. Szlacheckiej (długość ok. 284 metry). Powstać mają chodniki, ścieżki pieszo-rowerowe, zjazdy, kanalizacja deszczowa i oświetlenie uliczne.

W większości środki na kilkuetapową inwestycję pochodzić będą z Polskiego Ładu. Zielona Góra otrzymała 65 mln zł dofinansowania. Trasa ma być gotowa w 2026 roku. Na realizację zadania wyznaczono 42 miesiące, czyli 3,5 roku. Trasa Aglomeracyjna docelowo ma być połączeniem z planowaną zachodnią obwodnicą miasta, której budowa też jest podzielona na kilka etapów. Obwodnica połączy także Zieloną Górę z Sulechowem przez nowy most powstający na Odrze w Pomorsku.

Składanie ofert w przetargu wyznaczono do 21 grudnia. Analizie podlegać będzie cena (60 proc.) oraz termin wydłużenia gwarancji (40 proc.).

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
Schuettfllix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wykonawca drogi wojewódzkiej za ponad 250 mln zł wybrany

Drogi i autostrady

Wykonawca drogi wojewódzkiej za ponad 250 mln zł wybrany

ep. 15 listopada 2023

Lubliniec z drugim podejściem na projekt tunelu pod torami

Drogi i autostrady

Lubliniec z drugim podejściem na projekt tunelu pod torami

Przemysław Farsewicz 14 listopada 2023

Łódź. Trakcja ma rozbudowywać drogi w pobliżu S14

Drogi i autostrady

Łódź. Trakcja ma rozbudowywać drogi w pobliżu S14

Elżbieta Pałys 06 listopada 2023

S52 połączy się z drogami lokalnymi. Kto zaprojektuje węzeł?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Wykonawca drogi wojewódzkiej za ponad 250 mln zł wybrany

Drogi i autostrady

Wykonawca drogi wojewódzkiej za ponad 250 mln zł wybrany

ep. 15 listopada 2023

Lubliniec z drugim podejściem na projekt tunelu pod torami

Drogi i autostrady

Lubliniec z drugim podejściem na projekt tunelu pod torami

Przemysław Farsewicz 14 listopada 2023

Łódź. Trakcja ma rozbudowywać drogi w pobliżu S14

Drogi i autostrady

Łódź. Trakcja ma rozbudowywać drogi w pobliżu S14

Elżbieta Pałys 06 listopada 2023

S52 połączy się z drogami lokalnymi. Kto zaprojektuje węzeł?

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5