Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Zielona Góra z ofertami na drugi etap Trasy Aglomeracyjnej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
Schuettfllix

Data publikacji:
22-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
22-09-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Zielona Góra z ofertami na drugi etap Trasy Aglomeracyjnej
fot. Google Maps
Zielona Góra planuje wybudować drugi odcinek Trasy Aglomeracyjnej, który połączy centrum miasta z Trasą Północną. Trwa przetarg na sporządzenie dokumentacji i realizację budowy. Droga miałaby być gotowa w 2026 roku. Do jej wykonania zgłosiły się trzy firmy.

Zielona Góra prowadzi przetarg na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz robót budowlanych dla budowy Trasy Aglomeracyjnej. W ramach zadania ma powstać drugi etap drogi, która połączy centrum miasta z Trasą Północną. Wybudowany ma zostać odcinek od ronda Haliny Lubicz do nowobudowanego ronda przy os. Leśny Dwór. Długość nowej trasy to ok. 2473 metry – z czego 2253 metry znajdują się w zamówieniu podstawowym, a 220 metrów w zakresie prawa opcji.

Zamawiający przygotował budżet w wysokości 48 mln zł. Dwie oferty lekko przekroczyły ten pułap. Konsorcjum Kobylarnia i Mirbud zaproponowały prace za 48,7 mln zł, zaś Budimex za 48,8 mln zł. Trzecia oferta pochodzi od firmy Strabag Infrastruktura Południe, która prace wyceniała na 65,8 mln zł. Wszyscy zaoferowali 60-miesięczną gwarancję. Wybór wykonawcy poprzedzi analiza ceny (60 proc.) oraz długości okresu gwarancji (40 proc.).

Trasa rozpocznie się od ronda Haliny Lubicz na osiedlu Zacisze. Stąd poprowadzona będzie na północ. Droga przetnie linię kolejową, tzw. Nadodrzankę, gdzie powstanie wiadukt kolejowy. Następnie poprowadzona zostanie wzdłuż istniejącej linii kolejowej. Na ostatnim odcinku trasy droga minie zakłady budowlane na końcu ulicy Foluszowej, by ostrym łukiem przejść obok nowo budowanego osiedla Leśny Dwór. Tutaj włączy się w Trasę Północną, gdzie swój początek będzie miała Zachodnia Obwodnica Zielonej Góry.

Zgodnie z wymaganiami zamawiającego powstać ma jednojezdniowa droga klasy Z z dwoma pasami po 3,5 metra szerokości każdy. Prędkość projektowa drogi wyniesie 60 km/h. W obrębie skrzyżowań, wyjazdów z jezdni dodatkowych, a także części zjazdów jezdnia będzie poszerzona o dodatkowy pas do skrętu lub pas włączenia. Przebudowę przejdzie skrzyżowanie ul. Zacisze-Działkowa z ul. Prostą. Powstaną ciągi piesze oraz ścieżki pieszo-rowerowe. W zakresie jest także budowa zatok autobusowych, parkingów na 139 stanowisk oraz oświetlenia. Konieczne będzie także wybudowanie wspomnianego już wiaduktu kolejowego o długości ok. 20 metrów. Założono obiekt jednoprzęsłowy o schemacie statycznym w postaci belki swobodnie podpartej.

W zakresie opcji zawarto budowę Trasy Aglomeracyjnej o długości ok. 219,59 m. Powstać miałaby dogra od ronda Haliny Lubicz do skrzyżowania Trasy Aglomeracyjnej z ul. Zacisze. Przebudowane musiałyby być ulice Prosta, Zacisze, Działkowa, Kręta i Różana wraz ze skrzyżowaniem ul. Zacisze, Działkowa i Prosta.

Cała inwestycja ma pochłonąć kwotę ok. 80 milionów złotych. W większości środki pochodzić będą z Polskiego Ładu. Zielona Góra otrzymała 65 mln zł dofinansowania. Trasa ma być gotowa w 2026 roku. Na realizację zadania wyznaczono 42 miesiące, czyli 3,5 roku.

Trasa Aglomeracyjna docelowo ma być połączeniem z planowaną zachodnią obwodnicą miasta, której budowa też jest podzielona na kilka etapów. Obwodnica połączy także Zieloną Górę z Sulechowem przez nowy most powstający na Odrze w Pomorsku.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
Schuettfllix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zielona Góra z drugim podejściem na Trasę Aglomeracyjną. Zabrakło 660 tys. zł

Drogi i autostrady

Zielona Góra z drugim podejściem na Trasę Aglomeracyjną. Zabrakło 660 tys. zł

Przemysław Farsewicz 16 listopada 2023

Wykonawca drogi wojewódzkiej za ponad 250 mln zł wybrany

Drogi i autostrady

Lubliniec z drugim podejściem na projekt tunelu pod torami

Drogi i autostrady

Lubliniec z drugim podejściem na projekt tunelu pod torami

Przemysław Farsewicz 14 listopada 2023

Łódź. Trakcja ma rozbudowywać drogi w pobliżu S14

Drogi i autostrady

Łódź. Trakcja ma rozbudowywać drogi w pobliżu S14

Elżbieta Pałys 06 listopada 2023

Zobacz również:

Zielona Góra z drugim podejściem na Trasę Aglomeracyjną. Zabrakło 660 tys. zł

Drogi i autostrady

Zielona Góra z drugim podejściem na Trasę Aglomeracyjną. Zabrakło 660 tys. zł

Przemysław Farsewicz 16 listopada 2023

Wykonawca drogi wojewódzkiej za ponad 250 mln zł wybrany

Drogi i autostrady

Lubliniec z drugim podejściem na projekt tunelu pod torami

Drogi i autostrady

Lubliniec z drugim podejściem na projekt tunelu pod torami

Przemysław Farsewicz 14 listopada 2023

Łódź. Trakcja ma rozbudowywać drogi w pobliżu S14

Drogi i autostrady

Łódź. Trakcja ma rozbudowywać drogi w pobliżu S14

Elżbieta Pałys 06 listopada 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5