Partner serwisu
Drogi i autostrady

Żmijan: Na polskich drogach powinien funkcjonować w pełni elektroniczny pobór opłat

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
07-04-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew, mk / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Żmijan: Na polskich drogach powinien funkcjonować w pełni elektroniczny pobór opłat
fot. viatoll.pl
– Dotychczasowe doświadczenia, zarówno nasze jak i UE, wskazują, że powinniśmy iść w tym kierunku i wprowadzić na naszych drogach system elektroniczny – ocenia w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Stanisław Żmijan, poseł PO i przewodniczący sejmowej komisji infrastruktury.

Pierwszą korzyścią, według posła, jest ograniczenie kosztów budowy systemu manualnego, na który składają się bramki i inne urządzenia. Kolejna korzyść to czas, którego nie trzeba będzie tracić w korkach do bramek.

– Tydzień temu jechałem autostradami polskimi, czeskimi, niemieckimi, austriackimi – i u nas kolejki na bramkach niestety nie powodują pozytywnych emocji u kierowców. Zamiast jechać to kierowca stoi na bramkach. Wprowadzając system elektroniczny można te kolejki zlikwidować – mówi poseł. – Zarówno dla użytkowników jak i dla wprowadzających ten system przyniesie same korzyści – dodaje.

Żmijan nie ukrywa, że w momencie powstawania systemu viaTOLL dla samochodów ciężarowych Polska nie była gotowa do zastosowania systemu również dla aut osobowych. Dodaje, że obecnie w tym obszarze techniki odnotowano bardzo dynamiczny postęp.

– Uważam, że kiedy pierwszy raz ogłaszaliśmy przetarg na wprowadzenie systemu i wybrana została firma Kapsch, to wtedy nie dałoby się wprowadzić obecnego systemu. Taki był czas, ale teraz wyciągamy wnioski i uważam, że to jest dobry kierunek – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” poseł.

Przewodniczący sejmowej komisji infrastruktury oznajmia, że obecnie bramki, które są stosowane na autostradach stają się „ewidentnie uciążliwe”. – Nie powinniśmy stać, tylko jechać, to jest oczywiste – podkreśla Stanisław Żmijan.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5