Informację potwierdził rzecznik prasowy nowego ministerswa Piotr Popa. Jak powiedział, dymisja jest spowodowana koniecznością przebudowy zarządzania resortem. Tymczasowo obowiązki wiceministra ds. kolei będzie pełnił były szef sejmowej komisji infrastruktury Zbigniew Rynasiewicz. To na razie jedyna zmiana personalna w ministerstwie, jednak, jak przyznają w resorcie, "sytuacja jest dynamiczna".
Massel został wiceministrem infrastruktury odpowiedzialnym za kolej 28 grudnia 2010 roku w miejsce odwołanego tydzień wcześniej prof. Juliusza Engelhardta. Był wówczas zastępcą dyrektora Instytutu Kolejnictwa. Decyzję o odwołaniu Engelhardta podjął wówczas premier Donald Tusk po chaosie na kolei przy wprowadzaniu rozkładu jazdy - Jednym z zadań nowego wiceministra będzie bardzo szybka rekomendacja dalszych zmian personalnych w spółkach kolejowych. Dotyczyć to będzie osób, które bezpośrednio odpowiadają za bałagan, który dla ludzi był taką udręką - stwierdził wówczas szef rządu.
W ciągu ostatnich dwóch tygodni, po podaniu się do dymisji ministra Sławomira Nowaka w związku z zarzutami prokuratorskimi, stanowisko stracił również prezes PKP Cargo Łukasz Boroń i prezesi spółek-córek PKP Cargo Sylwester Pruchniewsk (Trade Trans) i Daniel Ryczek (Cargosped). Nowym ministrem właściwym ds. transportu, po połączeniu MTBiGM i MRR, została (mianowana też na wicepremiera) Elżbieta Bieńkowska.
Andrzej Massel urodził się 19 stycznia 1965 r. w Gdańsku. Absolwent Wydziału Budownictwa Lądowego Politechniki Gdańskiej. Na tej samej uczelni w 1997 roku, pod kierunkiem prof. Bożysława Bogdaniuka, obronił rozprawę doktorską poświęconą badaniom zjawiska falistego zużycia szyn. Po roczny stażu w Oddziale Drogowym PKP w Gdyni w 1990 roku podjął pracę w Centrum Naukowo-Technicznym Kolejnictwa, gdzie pracuje do chwili obecnej - od stycznia 2002 roku jako kierownik Zakładu Dróg Kolejowych i Przewozów, a od stycznia 2005 roku jako zastępca dyrektora ds. studiów i projektów badawczych. Pracę w CNTK łączy z pracą jako adiunkt na wydziale inżynierii lądowej i środowiska PG.
W latach 2000-2001 był pełnomocnikiem marszałka województwa pomorskiego ds. transportu kolejowego, a w latach 2001-2002 członkiem rady nadzorczej PKP SKM w Trójmieście w jej pierwszej kadencji. Członek zarządu Krajowej Sekcji Kolejowej Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP oraz członek Komitetu Rozwoju Kolei Dużych Prędkości w Polsce. Jest też stałym współpracownikiem redakcji miesięcznika "Technika Transportu Szynowego". Współautor licznych prac studialnych dotyczących inwestycji transportowych w Polsce, w tym studium wykonalności modernizacji linii E-65 Warszawa - Działdowo - Gdynia (2003-2004), studium wykonalności budowy pierwszej linii Metra Warszawskiego od szlaku B20 do stacji A23 "Młociny" (2004-2005). W 2005 roku kierował realizacją wstępnego studium wykonalności budowy linii dużych prędkości Wrocław/Poznań - Łódź - Warszawa. Żonaty. Prywatnie kolekcjoner archiwalnych rozkładów jazdy oraz starych pocztówek i fotografii o tematyce kolejowej.
Ze stanowiska wiceministra transportu odwołano także Piotra Stycznia, który odpowiadał za sprawy budownictwa. - Zostały mi wręczone odpowiednie dokumenty i moja misja w Warszawie w mieszkalnictwie, po ośmiu latach pracy została zakończona - powiedział Styczeń.