Partner serwisu
Intermodal i logistyka

BCT kupuje kolejne suwnice

Dalej Wstecz
Autor:

sg

Data publikacji:
23-01-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
BCT kupuje kolejne suwnice
fot. BCT Gdynia
Bałtycki Terminal Kontenerowy ogłosił przetargi na dwie suwnice nabrzeżowe typu STS. Zakup nowych suwnic to jeden z elementów programu inwestycji infrastrukturalnych, realizowanego przez terminal za kwotę 153 mln zł.

Inwestycje realizowane przez BCT obejmują m.in. zakup nowych suwnic nabrzeżowych, placowych i kolejowych, wymianę nawierzchni oraz przygotowanie nowych stanowisk dla kontenerów chłodniczych. 35% tej kwoty pochodzi z funduszy unijnych.

W październiku2012 roku do eksploatacji został włączony pierwszy sprzęt przeładunkowy kupiony w ramach projektu inwestycyjnego. W listopadzie terminal zakupił dwa reachstakery. Dzięki tym inwestycjom, jak wskazują władze terminala - spowodowały wzrost wydajności pracy suwnic nabrzeżowych na poziomie 30-32 kontenerów na godzinę.

 

Termin składania ofert w obu przetargach na suwnice upływa 4 marca. Zamawiający dokona wyboru oferty na podstawie kryterium ceny – 70%, jakości sprzętu (średniego zużycia paliwa lub energii elektrycznej, czasu reakcji serwisu) – 20% oraz długości trwania gwarancji – 10%. Oferenci muszą wpłacić wadium w wysokości 225 tys. dolarów lub równowartość tej kwoty w złotówkach.

 

Dziś Bałtycki Terminal Kontenerowy obsługuje ponad 40 pociągów tygodniowo. W kolejnych latach, dzięki realizacji największego w historii BCT planu inwestycyjnego, zwiększeniu ulec ma intermodalny potencjał terminala, który juz dziś drogą kolejową obsługuje ponad 40% transportu lądowego.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Intermodal i logistyka

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Damian Kelman 31 lipca 2025

Blisko 20 proc. większy zysk netto Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Droga Czerwona kluczowa dla przyszłości Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Intermodal i logistyka

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Damian Kelman 31 lipca 2025

Blisko 20 proc. większy zysk netto Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Droga Czerwona kluczowa dla przyszłości Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij