Inwestycje realizowane przez BCT obejmują m.in. zakup nowych suwnic nabrzeżowych, placowych i kolejowych, wymianę nawierzchni oraz przygotowanie nowych stanowisk dla kontenerów chłodniczych. 35% tej kwoty pochodzi z funduszy unijnych.
W październiku2012 roku do eksploatacji został włączony pierwszy sprzęt przeładunkowy kupiony w ramach projektu inwestycyjnego. W listopadzie terminal zakupił dwa reachstakery. Dzięki tym inwestycjom, jak wskazują władze terminala - spowodowały wzrost wydajności pracy suwnic nabrzeżowych na poziomie 30-32 kontenerów na godzinę.
Termin składania ofert w obu przetargach na suwnice upływa 4 marca. Zamawiający dokona wyboru oferty na podstawie kryterium ceny – 70%, jakości sprzętu (średniego zużycia paliwa lub energii elektrycznej, czasu reakcji serwisu) – 20% oraz długości trwania gwarancji – 10%. Oferenci muszą wpłacić wadium w wysokości 225 tys. dolarów lub równowartość tej kwoty w złotówkach.
Dziś Bałtycki Terminal Kontenerowy obsługuje ponad 40 pociągów tygodniowo. W kolejnych latach, dzięki realizacji największego w historii BCT planu inwestycyjnego, zwiększeniu ulec ma intermodalny potencjał terminala, który juz dziś drogą kolejową obsługuje ponad 40% transportu lądowego.