Rynek Infrastruktury
– Statek przypłynął do Gdyni z Chin, a ładunek finalnie trafi w okolice Darłowa. 100 elementów, jakie przypłynęły do BCT to głównie sekcje, które stanowią trzon konstrukcji wiatraka. Suma przywiezionych na MV Port Maubert sekcji umożliwi zbudowanie 20 wież wiatrowych o wysokości 100 metrów. Waga poszczególnych sekcji wahała się od 38 do 60 ton a łączny ciężar ładunku wyniósł 5500 ton. Obsługa tak dużej ilości ponadgabarytowych elementów była możliwa dzięki dwóm samobieżnym dźwigom Liebherr, każdy o udźwigu 100 ton – powiedziała Dagmara Łuczka, rzecznik prasowy BCT.
– BCT aktywnie zareagowało na bardzo perspektywiczny rynek energii odnawialnej, przygotowując się do przeładunków wież wiatrowych. Te kontrakty zaczęliśmy niedawno i będziemy je dalej obsługiwać, w ten sposób uzupełniając podstawową działalność kontenerową. Bo dla nas najważniejszy jest ciągły wzrost przeładunków kontenerów na polski rynek oraz obecnie budowana sieć połączeń do Europy Środkowo Wschodniej. Z satysfakcją odnotowaliśmy o ponad 15% więcej kontenerów od początku roku, niż przez te same 3 kwartały 2011. Mimo światowego spowolnienia gospodarczego, BCT wciąż utrzymuje wysoki wynik – powiedział Krzysztof Szymborski, prezes BCT.
W trzecim kwartale 2012 r. BCT przeładował 106 311 TEU, czyli o 12,3 procent więcej niż w analogicznym okresie 2011 r. Podczas dziewięciu miesięcy osiągnięto wynik 310 971 TEU, co stanowi ponad 15 procent wzrost w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego.
Zwiększa się też udział kolei w obsłudze terminalu i od początku roku stanowi średnio 40 procent. W ostatnich miesiącach BCT pozyskał w tym obszarze nowego klienta, firmę Polzug Intermodal, która uruchomiła regularne połączenie z Gądek pod Poznaniem do Gdyni. To już 16, po m.in. PCC Intermodal, Cargosped, Spedcont, Prokont i ATC Rail operator kolejowy, który współpracuje z BCT.