Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Bezpodsypkowa nawierzchnia na dworcu Wrocław Główny

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
18-05-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Tines

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Bezpodsypkowa nawierzchnia na dworcu Wrocław Główny
Tines SA
Modernizacja dworca Wrocław Główny jest jedną z kluczowych inwestycji przygotowywaną przed Euro 2012. Rozpoczęta na początku kwietnia ubiegłego roku całkowita rewitalizacja dworca, obejmuje m.in. hale peronowe, na których trwają obecnie zaawansowane prace w przebudowie klasycznej nawierzchni szynowej na nawierzchnię bezpodsypkową.

Położenie torów w rejonie dworca na 59 obiektach inżynieryjnych o zróżnicowanej konstrukcji oraz ograniczenia w skrajni, zdecydowały o zastosowaniu bezpodsypkowych systemów nawierzchni firmy Tines SA Na chwilę obecną został zmodernizowany i oddany do eksploatacji tor nr 10, a pod koniec maja zostaną oddane tory nr 7 i 8.


Prace podzielone są na kilka etapów: układanie maty wibroizolacyjnej, ułożenie i montaż zbrojenia betonowej płyty, montaż blokowych podpór szynowych w otulinie (system EBS), regulacja położenia toru, szalowanie oraz betonowanie płyty, a na koniec wykonanie warstwy izolacyjnej na gotowej płycie torowej.


Zastosowanie systemu EBS zapewni sprężyste przenoszenie obciążeń od pojazdów szynowych i ograniczenie drgań wywołanych ich przejazdem. W systemie tym szyny nie są przytwierdzone do podkładów belkowych, lecz do pojedynczych betonowych bloków podporowych zabudowanych w prefabrykowanych gniazdach betonowych. System EBS zastosowany w torach stacji Wrocław Główny to trwałość, zmniejszenie oddziaływań dynamicznych, obniżenie kosztów eksploatacyjnych oraz poprawa estetyki.


Wrocławski Dworzec Główny jest pierwszym polskim dworcem kolejowym, w torach którego zastosowano bezpodsypkowe systemy nawierzchni szynowej firmy Tines SA. Wybór nowoczesnych technologii to kierunek zgodny z zamierzeniami Zarządu PKP PLK SA dążącymi do podniesienia parametrów techniczno – eksploatacyjnych sieci kolejowej i dostosowanie jej do europejskich standardów.

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Australia: 80-letnie ruchome schody stały się dziełem sztuki

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Australia: 80-letnie ruchome schody stały się dziełem sztuki

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5