Łukasz Malinowski
Jednym z priorytetów określonych w Strategii Rozwoju Portu Gdynia są procesy prywatyzacyjne. Przyjęty w Polsce model zarządzania portami zakłada rozdzielenie sfer zarządzania i eksploatacji, co w praktyce oznacza wyłączenie publicznych podmiotów zarządzających portami z rynku usług operatorskich. Trwająca prywatyzacja terminali portowych grupy kapitałowej ZMPG doprowadzić ma w najbliższych latach do pełnej realizacji zapisów ustawy.
W procesie prywatyzacji BTDG 21 stycznia 2013 r. odbędzie się spotkanie komisji prywatyzacyjnej, która otworzy złożone przez potencjalnych inwestorów deklaracje i sprawdzi je pod względem formalnym. Po uzupełnieniu ewentualnych braków formalnych zostanie sporządzona lista inwestorów dopuszczanych do „data room”. Etap ten zakończony zostanie złożeniem ofert wstępnych. Ostateczny termin składania ofert wstępnych wyznaczony został na 30 kwietnia.
"Na obecnym etapie prywatyzacji wstrzymujemy się od informowania o oferentach. Informacje takie mogą być ujawnione jedynie w przypadku, gdy potencjalni inwestorzy wyrażą na to zgodę." - informują władze portu w Gdyni.
Zarząd Portu wystawił na sprzedaż także spółkę Bałtycka Baza Masowa. Wcześniej sprywatyzaowane zostały: w 2011 roku - WUŻ - Przedsiębiorstwo Usług Żeglugowych i Portowych Gdynia, Morski Terminal Masowy Gdynia, w 2010 roku - Portowy Zakład Techniczny, w 2005 roku - Bałtycki Terminal Zbożowy, w 2004 roku - PZT - Trans-Port, w 2003 roku - Bałtycki Terminal Kontenerowy.