Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Budżet na kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną zwiększony

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

ep.

Data publikacji:
25-05-2023
Ostatnia modyfikacja:
25-05-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Budżet na kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną zwiększony
fot. NDI/Besix
Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską będzie kosztowała więcej. Rząd zmienił program wieloletni w tej sprawie. Aktualna wartość tej inwestycji to 2,127 mln zł.

Za zmianą wartości programu stoją nowe warunki rynkowe i inflacja.

Przyjętą w trybie obiegowym uchwałą rząd podniósł budżet programu z 1 984 051 500 zł do 2 127 494 304 zł. To wzrost o 7,2 proc. Jednocześnie wydłużony został termin realizacji do 2024 r. oraz zaktualizowany harmonogram rzeczowo-finansowy.

Wcześniej już raz rząd zmieniał wartość programu. Pierwotnie koszty inwestycji szacowano, na ok 880 mln zł. Taka wartość była zapisana w uchwale rządowej z 2016 r. Pod koniec 2020 roku rząd zwiększył tę kwotę do 1,984 mld zł. Tamta zmiana wynikała ze zmiany zakresu rzeczowego programu, w tym budowy mostu obrotowego w Nowakowie, zmiany koncepcji dotyczącej mostu na Mierzi Wiślanej i decyzji o budowie sztucznej wyspy, gdzie odkładany jest urobek z prac pogłębiarskich.

Teraz miana uzasadniana jest wzrostem kosztów spowodowanym zmianą cen materiałów i robót budowlanych. Chodzi m.in. o wyższe koszty paliwa po wybuchu wojny za wschodnią granicą, a także spowodowane inflacją wyższe koszty płac.

Zmiana kosztów pociąga za sobą zmiany w harmonogramie. „Urząd Morski w Gdyni podjął czynności związane z realizacją przedmiotowego zakresu na które potrzebne są dodatkowe środki finansowe. Postępowanie przetargowe może jednak zostać ogłoszone po uzyskaniu decyzji o zwiększeniu środków finansowych na Program” – czytamy w uzasadnieniu zmian.

Pierwszy etap tej inwestycji został zakończony w ubiegłym roku. Obecnie – w ramach drugiego etapu prac – trwająm.in. prace związane z umocnieniem brzegów rzeki Elbląg oraz budową mostu w Nowakowie. Ten ostatni niedawno przeszedł próby obciążeniowe. Prowadzone są również prace związane z pogłębianiem toru wodnego o długości 8,2 km.

Pogłębienia będzie wymagał ciągle ostatni, ok. 900-metrowy odcinek prowadzący do portu w Elblągu.


Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

inf. pras. 04 września 2023

Tunel w Gałkowie oddany do ruchu. Strabag zakończył pracę

Intermodal i logistyka

Gdańsk. Wiadomo kto przebuduje drogi do portu

Intermodal i logistyka

Sanok z drugim podejściem na nowy most nad Sanem

Drogi i autostrady

Sanok z drugim podejściem na nowy most nad Sanem

Przemysław Farsewicz 21 sierpnia 2023

 Porr wybrany do realizacji inwestycji w porcie Gdańsk

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

inf. pras. 04 września 2023

Tunel w Gałkowie oddany do ruchu. Strabag zakończył pracę

Intermodal i logistyka

Gdańsk. Wiadomo kto przebuduje drogi do portu

Intermodal i logistyka

Sanok z drugim podejściem na nowy most nad Sanem

Drogi i autostrady

Sanok z drugim podejściem na nowy most nad Sanem

Przemysław Farsewicz 21 sierpnia 2023

 Porr wybrany do realizacji inwestycji w porcie Gdańsk

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5