PLK ogłosiła przetarg na początku maja. – Prace projektowe na odcinek Krzeszowice – Kraków zostały zakończone. Dlatego ogłosiliśmy postępowanie przetargowe na roboty budowlane – mówił „RK” Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK.
Do udziału w przetargu zostanie zakwalifikowanych pięciu wykonawców. Podmioty, które zgłosiły swój udział to: Konsorcjum: Porr Polska, Porr Bau (Austria); Konsorcjum: Coprosa Polska, Construcciones y Promociones Coprosa (Hiszpania), Vistal Gdynia; OHL ZS (Czechy); Konsorcjum: Gűlermak Ağır Sanayi Insaat ve Taahhüt, Impresa Pizzarotti (Włochy), Corsan Corviam Construccion (Hiszpania); Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor; Konsorcjum: Torpol (grupa Polimex-Mostostal), Pozbud T&R; Konsorcjum: FI Construction, Przedsiębiorstwo Budownictwa Kolejowego i Inżynieryjnego Infrakol, Leonhard Weiss (Niemcy), Przedsiębiorstwo Budowlane Filar; Konsorcjum: Trakcja PRKiI, Comsa (Hiszpania), ZUE; Konsorcjum" Salcef Polska, Salcef, Salcef Costruzioni Edili e Ferroviarie (Włochy), Zakład Instalacji Sanitarnych i Robót Inżynieryjnych Sanel; Konsorcjum: Vias y Construcciones, Dragados, Electren (wszystkie Hiszpania); Konsorcjum: Strabag Rail Polska, Strabag, Strabag Rail (Niemcy), Viamont DSP (grupa Strabag, Czechy), Szentesi Vasútépítö (grupa Strabag, Węgry); Konsorcjum: NDI, TSS Grade (Słowacja), Feroco; Konsorcjum: Swietelsky Rail Polska, Swietelsky Baugesellschaft; Konsorcjum: Skanska (Polska), Skanska (Czechy), Skanska (Słowacja); Konsorcjum: Skanska (Polska), Skanska (Czechy), Skanska (Słowacja).
Czas na realizację zamówienia upłynie 30 czerwca 2016 roku. Zamówienie realizowane będzie w ramach trzech obiektów: szlak Krzeszowice – Zabierzów (od km 46,700 do km 56,300 linii nr 133), stacja Zabierzów (od km 56,300 do km 59,400 linii nr 133) oraz szlak Zabierzów – Kraków Mydlniki (od km 59,400 do km 62,400 linii nr 133).
Roboty budowlane na odcinku zostały już raz rozpoczęte - w kwietniu 2012 roku. Jednak Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury, które było głównym wykonawcą, wkrótce ogłosiło upadłość. W konsekwencji po roku podpisana została ugoda. Na jej mocy prace projektowe zostały dokończone przez konsorcjanta PNI - PKP Energetykę. Przygotowane zostały też materiały przetargowe na potrzeby wyłonienia nowych wykonawców.
Z tego względu ponowne postępowanie na realizację robót podzielono na dwa przetargi: odcinek Krzeszowice - Kraków Mydlniki (bez stacji Mydlniki); oraz odcinek Mydlniki - Kraków Towarowy. PKP PLK od miesiąca nie udzieliła nam odpowiedzi, co z modernizacją tego drugiego odcinka. Według informacji ministerstwa infrastruktury z października 2013 roku, kluczową rolę odgrywa dokumentacja projektowa dla stacji Kraków Mydlniki, w której występuje konieczność rozwiązania kolizji na styku modernizowanej linii kolejowej E30 z budową połączenia kolejowego MPL Kraków - Balice.